Klart det är okej att du skriver här! Självklart!
Som du skriver, man har stor nytta av att läsa hur det går för andra.
:thumbsup:
Men varför ger ni inte dem samma sovtider? Det borde väl gå att trixa med schemat? Min lille sover 9.30-10.15 och 13.15-14.45 - andra sovpasset har storasyster också (tidigare la jag dem 12 men iom att lillebror gick ner till 2 lurar sköt vi på hennes lur också).Emmyli skrev:Vi la oss i vårt sovrum i lördags men kröp tillbaka till soffan. Lillebror var vaken 1.5 h mitt i natten och det kändes som vi gick bakåt flera steg. Vart väl för mycket trafik. Det blir inte totalt mörkt då hallen inte är mörklagd och dörren är öppen till hallen-vet inte om de är de som spökar eller pappas prasslande täcke, mamma går på toa eller förkylningen som kommit.
Vi sa så nu att han ska sova 3 bra nätter sen flyttar vi honom till storasyster.
Angående mörkläggningen vi har en rullgardin och de funkar ju nu medtanke på att de är så mörkt ute men antar att vi får ordna något annat när solen kommer upp tidigare. Men ljuset från hallen gör att det går att se varandra på natten ska vi då ordn något så de inte ser varandra?
Då lillebror och storasyster sover på helt olika tider så har jag blivit så att jag inte kan gå till öf då det snart är dags för en av dem att sova. Är de direkt efter uppföljnings veckan de ska kunna sova överallt var som helst eller får jag vänta ändå längre? Just nu är vi bara hemma eller ute i lekparken och när vi är hemma märks det att de vill ha lite variation.
Storasyster går på dagis så jag har samma sovtid för henne hemma som på dagis. Synd att du inte tipsade om samma sovtider då vi lade schemat.Men varför ger ni inte dem samma sovtider? Det borde väl gå att trixa med schemat? Min lille sover 9.30-10.15 och 13.15-14.45 - andra sovpasset har storasyster också (tidigare la jag dem 12 men iom att lillebror gick ner till 2 lurar sköt vi på hennes lur också).
Hur ska vi göra för att kunna gå någonstans är de byta schema som gäller eller att vi får ordning på daglurarna också?Vi har ju inte fått ordning på lurarna på dagen men kan vi ändå gå iväg?
Ja de har du rätt i vi har kommit himla långt jag ammar ju inte på nätterna längre och för 1,5 vecka sedan ammade jag 3 ggr varje natt ska tänka mer på de.Men lugn i stormen, ni har ju redan kommit långt med nätterna - snart har ni fixat dagarna också!
:thumbsup: javisst blir man lätt otålig, men då är det bra att se bakåt liteEmmyli skrev:Tack för snabbt svar!
Ja de har du rätt i vi har kommit himla långt jag ammar ju inte på nätterna längre och för 1,5 vecka sedan ammade jag 3 ggr varje natt ska tänka mer på de.Men lugn i stormen, ni har ju redan kommit långt med nätterna - snart har ni fixat dagarna också!
Bra tips med marginal kvartarna!