Lillasyster är nu 4,5 mån och har börjat få smakprover (hittills helamning) och jag tänker köra upp mängderna så snabbt som möjligt till 5 måltider per dygn (+ amningarna) och sedan införa kuren med att sova i vagnen även på nätterna.
Lillasyster somnar nu till bröstet och vaknar och ammas nu på natten med 1,5h mellanrum. Mammas lathet och inte riktig hunger, men lillasyster har under hela sitt lilla liv ätit ofta och lite (inga maratonamningar, vilket ju har varit bra med tanke på att storasyster blir otålig om lillasyster ammas för länge).
Lillasyster sover nu snällt 9-12 i vagnen ute medan mamma och storasyster är i parken. Detta troligtvis eftersom hon är så trött efter natten. Detta passar oss utmärkt för vi måste vara i parken hela förmiddagen för att storasyster ska få ut all sin energi.
Troligtvis kommer hon ju att sova kortare om hon är mera utsövd på morgonen. Resten av dagens sovning varierar från dag till dag och jag skulle behöva hjälp med schemat.
Storasysters schema är
7.00 morgon
7.30 morgongröt
9-11.30 ute i parken
12.00 lunch
13.30-15 sova ute i vagnen
15.00 mellanmål
17.00 middag
19.30 kvällsgröt
20.30 sova
Jag borde med andra ord få lillasysters schema att någorlunda passa in i detta. Hjälp mig snälla ni