Hej och hå....
Här går det framåt och sidledes
Jag har efter de senaste dagarna kommit fram till ett stort problem

Jag har inte den rätta Attityden vad gäller att minikura honom

Jag vågar inte lita på att ramsan ska funka, främst för att jag är rädd för att sabba nätter som ändå fungerar bra som det är (han vaknar bara en gång, ibland tidigare ibland senare och somnar om efter amning). Jag tror att det handlar om att jag försökt söva om honom några gånger när han vaknat för tidigt (enligt mina tankar) vid ett redan eller tolv. Jag har inte riktigt lyckats då och det slutar bara med att vi håller på, han somnar till, vaknar efter några minuter, somnar till, vaknar osv. tills jag till slut tar upp honom när han är tillfälligt tyst, ammar honom och han sen somnar om utan problem. Jag vågar verkligen inte ge mig på att minikura honom förrän jag verkligen har rätt attityd och själv tror på att det kommer funka, hur sjutton ska han då lita på mina svar liksom... Jag är så rädd att det ska dra ut på veckor att få honom att sova, då kommer jag inte få sova på nätterna, han kommer inte få sova på nätterna och det är en mycket sämre sits än vi har idag
Annars går det kanon här hemma med sovandet, hans långlurar på dagen sovs numera i spjälsängen om vi är hemma, och han somnar kanon själv. Om han vaknar i en skarv så går det väldigt lätt att buffa honom till ro och han somnar om fint och sover vidare en lååång stund. Men där har jag en fråga... Jag antar att jag borde låta honom försöka reda ut skarven själv också va??? Jag är så inställd på att om jag inte är där och buffar så kommer han skrika upp sig och inte somna om alls... Är det dags för mig att sätta igång ett brödbak eller något så att jag har deg upp till armbågarna när han vaknar

Kanske kunde jag få lite bättre tro på ramsan om jag kunde få den att funka under dagtid, eller ska jag spara den som verktyg tills jag ska kura?
Välling är annars inköpt, men jag ville vänta med att testa det tills nästa vecka om magen krånglar, vi ska sova borta inatt med andra människor i samma hus, vill hellre vara ifred hemma om lilla magen blir arg av vällingen... Han klarar dock gröt, så det borde väl inte vara något problem med vällingen då?!
Suck, tips annars på hur jag ska göra för att få tilltro till ramsan som verktyg

Min plan är att läsa på, läsa på, läsa på, en ska vi fixa hans rum, och bestämma en natt när det är dags att flytta in honom. Det är lite svårt när man läser i SHN-lathunden, för jag förväntar mig ju att han ska sova rätt bra, iom att han gör det redan, men ska jag gå in och buffa honom när han vaknar upp första gången, eller ska jag inleda med ramsan med en gång?