Hjälp önskas!!
Hjälp önskas!!
Hej alla!
Jag är ny på sajten och undrar om någon kan hjälpa mig med följande;
min flicka Alice som blir ett år om ett par veckor kan inte somna själv. Hon somnar när jag ammar henne och därefter sover hon bredvid mig. Hon vaknar kanske fyra-fem gånger per natt och vill snutta på bröstet. Jag skulle så gärna vilja sluta amma och få henne att sova hela natten. Ett problem är att hon inte dricker välling eller mjölk ur flaska. Hon tar inte heller napp. Finns det någon som kan tipsa mig om hur jag ska göra så vore jag jättetacksam!
hälsningar
Louise
Jag är ny på sajten och undrar om någon kan hjälpa mig med följande;
min flicka Alice som blir ett år om ett par veckor kan inte somna själv. Hon somnar när jag ammar henne och därefter sover hon bredvid mig. Hon vaknar kanske fyra-fem gånger per natt och vill snutta på bröstet. Jag skulle så gärna vilja sluta amma och få henne att sova hela natten. Ett problem är att hon inte dricker välling eller mjölk ur flaska. Hon tar inte heller napp. Finns det någon som kan tipsa mig om hur jag ska göra så vore jag jättetacksam!
hälsningar
Louise
Hej Louise!
Välkommen! Har du hört talas om Sova hela natten? Du kan läsa mer om kuren här http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... ela-natten och om du tror att det är något för dig rekomenderar jag dig att läsa boken ordentligt och ladda för en kur. Du kan få hjälp och stöttning med alla dina frågor här på forumet, vi är många som varit i sömnlöshetsträsket och kommit ut på andra sidan
En ettåring måste inte nödvändigtvis dricka välling. Min egen dotter, som jag kurade vid 5-månaders ålder drack aldrig välling och det har blivit folk av henne också
Välkommen! Har du hört talas om Sova hela natten? Du kan läsa mer om kuren här http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... ela-natten och om du tror att det är något för dig rekomenderar jag dig att läsa boken ordentligt och ladda för en kur. Du kan få hjälp och stöttning med alla dina frågor här på forumet, vi är många som varit i sömnlöshetsträsket och kommit ut på andra sidan
En ettåring måste inte nödvändigtvis dricka välling. Min egen dotter, som jag kurade vid 5-månaders ålder drack aldrig välling och det har blivit folk av henne också
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Re: Hjälp önskas!!
Människan är ett bekvämt djur. Klart hon inte tar flaskan när hon slipper jobba för brödfödan vid din tutte som levande napp natten igenomlouise-71 skrev:Hon vaknar kanske fyra-fem gånger per natt och vill snutta på bröstet. - - - Ett problem är att hon inte dricker välling eller mjölk ur flaska.
Hav tröst
Och glöm inte: hon snuttar på bröstet inte för att hon VILL det utan för att hon tror att det ska vara så. Därför att det ju alltid varit så, det vill säga du har lärt henne att det ska vara så. Eller hur
Hon är inte nyfödd längre
O:)
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Tack gode gud för din kur!
Jag köpte bums din bok och satte igång igår. Ungen skrek som besatt i 45 min och försökte komma ur mitt fasta grepp, men jag buffade oförtrutet vidare och till slut somnade hon till ramsan. Sov sedan i egen säng! med endast två vak under natten. Då buffade jag ca en min varje gång och hon somnade om. Jag fasar ut amningen nu och ger henne extra mycket till middag istället, och om hon orkar, lite youghurt på kvällen. Det borde väl funka?
När man hör mig kan man inte tro att det här faktiskt är mitt fjärde barn.
Men de tre storebrorsorna var lätta att lägga!
Ja, man lär sig hela livet....!
Stort tack igen!
Kram
Louise
Jag köpte bums din bok och satte igång igår. Ungen skrek som besatt i 45 min och försökte komma ur mitt fasta grepp, men jag buffade oförtrutet vidare och till slut somnade hon till ramsan. Sov sedan i egen säng! med endast två vak under natten. Då buffade jag ca en min varje gång och hon somnade om. Jag fasar ut amningen nu och ger henne extra mycket till middag istället, och om hon orkar, lite youghurt på kvällen. Det borde väl funka?
När man hör mig kan man inte tro att det här faktiskt är mitt fjärde barn.
Men de tre storebrorsorna var lätta att lägga!
Ja, man lär sig hela livet....!
Stort tack igen!
Kram
Louise
Hej och härligt jobbat!!!
Ja, se alla barn är olika...
Vår Ester har inte druckit välling sedan hon var 1 år. Hon får en banan före läggning - banan innehåller dessutom ett ämne som främjar god sömn. Och ge mycket mat alla mål, riktig mat som alla andra äter. Här gå stavmixern varm och har gjort längeeee, då bitarna i vår mat inte gillas...
Och så egen tallrik med mat i lagom bitar att äta själv. :thumbsup:
Kör så det ryker! Hon vill ju åsså sova, visst!
... och jag gissar att hon inte är ensam... haha
Ja, se alla barn är olika...
Och så egen tallrik med mat i lagom bitar att äta själv. :thumbsup:
Kör så det ryker! Hon vill ju åsså sova, visst!
... och jag gissar att hon inte är ensam... haha
//Anna
Mamma till Ester -
född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Mamma till Ester -
Tack för peppingen!
Ska pröva med banan på kvällen, det kan nog vara "sövande"!
En fråga har jag; har precis kurat natt nr 2. Tog tjugo minuter, vågar knappt tro att hon sover nu.. ! Men, när jag lämnat henne med bekräftelseramsan började hon direkt gråta och reste sig upp i sängen tre gånger. Då är det väl bara att gå in direkt och lägga ner för buffning?
Jag har svårt att tro att hon självmant skulle lugna ner sig och lägga sig igen?
Kram
Louise
Ska pröva med banan på kvällen, det kan nog vara "sövande"!
En fråga har jag; har precis kurat natt nr 2. Tog tjugo minuter, vågar knappt tro att hon sover nu.. ! Men, när jag lämnat henne med bekräftelseramsan började hon direkt gråta och reste sig upp i sängen tre gånger. Då är det väl bara att gå in direkt och lägga ner för buffning?
Jag har svårt att tro att hon självmant skulle lugna ner sig och lägga sig igen?
Kram
Louise
Hej
Natt två är det dags att långsamt börja backa med dom mer "fysiska" verktygen.
Så läs om natt två i SHN-boken igen!
Använd dig mer och mer av bara ramsan, hon kommer kanske inte lägga sig självmant första gången, eller så gör hon det, men det är målet. Dvs börja med att lyssna på henne och se om du kan utröna om hon är arg eller ledsen. Ramsa henne och se vad som händer. Men självklart har du både buffning och solfjäder att tillgå vid absoluta kristillstånd.
Men läs om natt två igen i boken, det är så väl beskrivet där!
Lycka till!
Natt två är det dags att långsamt börja backa med dom mer "fysiska" verktygen.
Så läs om natt två i SHN-boken igen!
Använd dig mer och mer av bara ramsan, hon kommer kanske inte lägga sig självmant första gången, eller så gör hon det, men det är målet. Dvs börja med att lyssna på henne och se om du kan utröna om hon är arg eller ledsen. Ramsa henne och se vad som händer. Men självklart har du både buffning och solfjäder att tillgå vid absoluta kristillstånd.
Men läs om natt två igen i boken, det är så väl beskrivet där!
Lycka till!
Celeste 061208
-
Världens Bästa Barn
Världens Bästa Barn
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
louise-71 skrev:Tack gode gud för din kur! Jag köpte bums din bok och satte igång igår. Ungen skrek som besatt i 45 min och försökte komma ur mitt fasta grepp, men jag buffade oförtrutet vidare och till slut somnade hon till ramsan. Sov sedan i egen säng! med endast två vak under natten. Då buffade jag ca en min varje gång och hon somnade om.
Och det är inte alltid så lätt att hosta upp när man är halvdöd av sömnbrist. Jag är så imponerad =D>
Och alldeles om hörnet väntar er ett alldeles underbart liv :-({|=
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022