Hej igen och tack för svaret! betyder så mkt nu... ska skriva här i fortsättningen.
Inatt gick jättebra. Han somnade 19.10 och vaknade 06.30. Gnällde lite, men fick ligga till 06.45 då jag gjorde morgon! Under natten vaknade han två gånger och gnällde lite, men somnade om av sig själv. Använde inte ramsan en enda gång inatt. Men nu ska vi ju ställa om klockan! Typiskt! Hur ska jag göra detta på ett bra sätt för honom? 06-18 är ingen bra natt alls för oss. Pappa hinner knappt se honom.
Tack igen för att ni finns o stöttar! Jobbar på attityden!
Vad blir bra för min 6 månaders??
Hej!
Du kan använda marginalkvartar 4 gånger så har du flyttat dagen en timme. Alltså tidsintervallerna mellan de olika måltiderna eller lurarna är desamma hela tiden, men plus en extra kvart.
Exempelvis:
7:00 Morgon
9:00 Lur 1
12:00 Lur 2
16:00 Lur 3
19:00 Sova natt
Blir då ->
9:15 Lur 1
12:30 Lur 2
16:45 Lur 3
20:00 Sova natt (vilket ju egentligen blir "nya" 19:00)

Bianca
Du kan använda marginalkvartar 4 gånger så har du flyttat dagen en timme. Alltså tidsintervallerna mellan de olika måltiderna eller lurarna är desamma hela tiden, men plus en extra kvart.
Exempelvis:
9:00 Lur 1
12:00 Lur 2
16:00 Lur 3
19:00 Sova natt
Blir då ->
9:15 Lur 1
12:30 Lur 2
16:45 Lur 3
20:00 Sova natt (vilket ju egentligen blir "nya" 19:00)
Bianca
Hallå igen! Nätterna har fungerat suveränt än så länge och igår gick alla dagslurar också bra. Men idag har han bara sovit en halvtimme varje gång. När jag säger ramsan lyssnar han inte (har ju inte fått använda den så mkt förutom vid läggning) och idag blev han så ledsen att jag fick buffa. När jag slutar blir han så ledsen att han nästan blir hysterisk, och han låter verkligen LEDSEN. Inte arg eller gnällig. Det känns helt hemskt och jag känner att jag överger honom när jag går. Tillslut va jag tvungen att sätta på musik så han skulle bli lugn två sek så jag kunde ta upp honom vid då det var dags. Vill inte att han ska ligga och skrika såhär. Hur ska jag göra?
hwe
-
ilindstrom
Hej!
Angående sömntider så brukar de naturliga sömnpassen ligga på 20 min, 45 min, eller 2,5 h. Ddet löser inte ditt problem med kan vara bra att ta hänsyn till.
Inget barn ska var ledset när det ska sova. Då behöver du använda verktygen precis som du gjort. Men sedan behöver du backa och hitta attityden, lugnet och säkerheten. Läs gärna Annas januarikrönika från 2008. Jag tror den kommer hjälpa dig.
Angående tiderna så är det viktigt att hålla dem i början. Det är du som ska ta ledningen och inte barnet. Han ska inte behöva oroa sig för om det är färdigsovit eller inte.
Lycka till!
Ida
Angående sömntider så brukar de naturliga sömnpassen ligga på 20 min, 45 min, eller 2,5 h. Ddet löser inte ditt problem med kan vara bra att ta hänsyn till.
Inget barn ska var ledset när det ska sova. Då behöver du använda verktygen precis som du gjort. Men sedan behöver du backa och hitta attityden, lugnet och säkerheten. Läs gärna Annas januarikrönika från 2008. Jag tror den kommer hjälpa dig.
Angående tiderna så är det viktigt att hålla dem i början. Det är du som ska ta ledningen och inte barnet. Han ska inte behöva oroa sig för om det är färdigsovit eller inte.
Lycka till!
Ida