SPARRING PARTNER STOCKHOLM SÖKES

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
mia721

SPARRING PARTNER STOCKHOLM SÖKES

Inlägg av mia721 »

Hej,
Jag heter Maria, bor med mina 2 små tjejer (3 år resp 9 mån) och man i Älvsjö. Jag skulle verkligen önska en "sparringpartner". Någon som vill utbyta lite tankar, idéer och praktiska tips som här på forumet men liksom i verkligheten. Jag är mammaledig men jobbar en del hemifrån och de sista 2 månaderna tycker jag det blivit jätte tufft med minstingen. Vi går igenom en 8 månaders ångest som är det tuffast jag varit med om och det känns inte som något biter just nu. Att prata attityd och förhållningsätt med andra "mammor" som inte känner till / vill ta till sig BB och AW är meningslöst och bemöts ofta mycket frågande. Man kan väl säga att jag söker "någon som förstår" och som vill träffas någon gång på en promenad, fika, lekstund... som en ersättnign för mammagrupp kan man säga. Låter ju lite konstigt :oops: , som att jag sätter ut en kontaktannons men lite så är det så jag hoppas att någon nappar! :lol:
Mia mamma till 2 vackra töser
Emelia Oktober 2007
Sophia Januari 2010
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej!

Hade jag bott kvar i Älvsjö (Bergtallsvägen) hade jag gärna sparrat och träffats. Hoppas du får tag i någon annan BB-användare mer i närheten.

Kram Jannika
mia721

Inlägg av mia721 »

Gulle dig!

Har inte hittat en sparringpartner ännu men dock en liten kontakt...
Var på öppna förskolan häromeftermiddagen med mina 2 tjejor och hör en annan mamma säga till sin 7 månaders tjej "nej nu är det dags och gå för klockan är snart fyra och du skall sova 20 minuter nu!" Aha, tänkte jag där är någon om har schema så jag gick fram direkt och frågade om hon går i BB anda... och visst var det så. Vi pratade en liten stund om ditt och datt kring SM och SHN men bara lite kort för hon skulle som sagt gå. Hoppas träffa henne igen snart och snacka lite mer...

:P
Emelia Oktober 2007
Sophia Januari 2010
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Hej!
Har du sett tråden "Stockholmsföräldrar"?
Vi har haft många berikande träffar genom den.
Det har varit lite glest med träffar på sistone, men du kan alltid rassla lite i den så kaske vi kan ses i en park framöver?

Ulrika
mia721

Inlägg av mia721 »

Tack söta du. Såg den idag och skall faktiskt ta och hänga med någon dag snart. Hör av mig! :lol:
Emelia Oktober 2007
Sophia Januari 2010
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"