Så började jag kuren i fredags kväll. Nattningen tar ingen tid alls, vi lägger bara ner, ger nallen och går ut, så har vi gjort sedan han var ca 6 veckor. Han somnar kl 19.
Hur som helst- Natten gick som förväntat , en hel del uppvak , som åtgärdades med solfjäder (han skrek bara mer när jag buffade men solfjädern gjorde honom lugn) mjuk eftersom han ligger på rygg. Samt följdes av ramsor ut, påminnelseramsor och bekräftelse. Han vaknade väl ca 4-5 ggr på natten. Men i slutet verkade han ha fattat galoppen lite och lugnade sig med ramsan.
Natt nr 2 gick över förväntan, han vaknade bara vid 1.30 och sedan 5.45 och bägge gångerna frågade han såklart lite och protesterade lite men godtog ramsan för det mesta, fick gå in och lugna 2 ggr totalt på natten. Väckte honom 6.50 då jag hörde att andningen började lätta och han kom upp i uppvakningsstadie.
Dagslurarna fungerar klockrent- han somnar typ när jag tar på overallen inför sovandet i vagnen.
Nu till min fråga; natten som gick- alltså natt nr 3 tog min man över, som för övrigt inte har tagit Tom så mycket på nätterna tidigare då jag alltid ammat om honom till sömns, och inatt blev det lite mera skrik igen. Han sov i och för sig från 19-3 i ett svep vilket är rekord men sedan när min man skulle ramsa blev Tom jättearg och upprörd och det tog lång tid och många ramsor plus ett och annat lugnande innan han somnade om vid 4.30. Sedan uppvak igen vid 6-6.15 och somnade om till 07 då vi gjorde glad morgon. Jag blev bara lite bekymrad att han blev så arg inatt igen men är det "normalt" när man byter "kurare"? VI har som plan att fortsätta att min man tar även natt 4 och att vi sedan skiftas om. Är det klokt eller ska jag fortsätta med natt 4 eftersom han blir lugnare med mig?
Tack för snabbt svar eftersom vi snart kör igen