Jag hatar Glassbilen - sonen gråter hejdlöst!!!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Kristin

Jag hatar Glassbilen - sonen gråter hejdlöst!!!

Inlägg av Kristin »

Hej!

:twisted: :twisted: :twisted:

Jag hatar Glassbilen! VARENDA fredag väcks plutten av Glassbilens truddelutt och varenda fredag tar det minst 45 min innan han kan somna om. Vi ramsar och kristilldelar (oftast bara en gång), men det slutar med att han till slut gråter sig till sömn :cry:. Han blir lugn av kristilldelningen, men ramsan biter inte. Ibland har jag fått den att fungera, men oftast inte.

Nu gick maken in en andra gång då plutten inte verkar fixa det själv. Det är 40 min sedan Glassbilen åkte...

Mozart är också med och hjälper till :wink:

:?: :?: :?:

Plutten tyst. Pappa buffar.

Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Kristin

Inlägg av Kristin »

Rapport:

maken in alltså. Sonen knäpptyst. Låter som han somnar in. Pappa slutar kristilldela. Går ut. Sonen skriker upp sig IGEN. Jag ramsar efter ett tag. Sonen fortsätter skrika hejdlöst.

21:10 - sonen upphör. Förmodligen utmattad :cry:.

Han skrek sig till sömn. Vad gjorde vi för fel?

Jä-la glassbilen!!!!!!!

K
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Fridolin

Inlägg av Fridolin »

Vi har oxå problem med glassbilen!! Vår dotter är jätterädd när den kommer utanför på gatan. Just när hon har somnat eller håller på. Konstigt va??

Hon kommer upp och vill titta på den tills den åkt. Då känner hon sig trygg igen. Lätt åtgärd tycker vi, så vi bråkar inte mer med det. Känns nästan lite gulligt. Vi är nog mest förvånade.... Glassbilen brukar väl vara kopplat till något positivt. Vår dotter vet ju inte vad det är I bilen, bara att den låter konstigt. :D :D
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
mia75

Inlägg av mia75 »

Går det inte att spela hög musik eller något för att dölja ljudet från glassbilen? :roll:
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "