Vilken natt!
Det har varit en blandning mellan total lycka och total förtvivlan! Och bakslag för jag tappade huvudet totalt i morse. Usch var jag skäms!
Så här såg natten ut.
19,19 – Tili skrattar glatt och hamnar i säng. Mycket kort markerings buff. Ramsa ut.
Påminner 2 gånger ( det är alltså 2 x 4)
19,22- Svordommar! Hej å hå vad lilla damen blev arg! Påminner och bekräftar. Lugnar sig.
19,24- Börjar gråta, låter ledsen och konstig. Går in och lägger tillrätta. Kort solfjäder, ramsar ut.
Påminner och bekräftar. Gnyr lite till svar. Ny påminnelse och bekräftelse.
19,28 – Gnäller lite, bekräftar. Hon blir tyst omedelbart!! Hörs på andningen att hon sover!
22,37- Tili hostar så hon vaknar, frågar. Påminner 1 gång med 6 verser.Får dra bekräftelsen 4 gånger innan jag får sista ordet.
23,36- Gnölar, frågar och bökar i sängen, påminner 2 gånger.
23,41- Vaknar men somnar om själv.
Här försökte vi göra som igår, snatta lite sömn åt oss själva eftersom vi inte fick sova under dagen. Jag lade mig på soffan 03,40.
06,00 maken väcker mig. Tydligen är jag riktigt svår väckt, Tili har hunnit arbeta upp sig. Och här någonstans började kaoset, jag har inte ens anteckningar på allt för jag hann inte skriva!. Efter 8 påminnelser och hon bara arbetar upp sig mer och mer så tappar jag huvudet och går in, lägger henne tillrätta och börjar buffa!!!

Jag gör det inte ens som man ska, bara någon slags konstig halv variant. Jag förstår inte vad som tog åt mig! Tili arbetar upp sig mer och mer! Skriker som en vettvilling. Jag tror jag gick in och lade henne till rätta 5-6 gånger eftersom hon vänder på sig, hon börjar tok-skrika när man solfjädrar henne. Jag tappar fattningen och börjar storgråta. Sitter utanför rummet och bara tjuter, försöker samla mig och ramsa med en unge som tillslut skriker så hon kräks. Maken blir arg på mig när jag tappat huvudet och vill ta över Tili. Jag jagar ut honom ur hennes rum och fortsätter. Lyckas tillslut lugna henne med att buffa och göra en solfjäder, men bara markera, sen är det krig med ramsan. Hon lugnar ner sig och jag påminner eller bekräftar, och varje gång jag gjort det skriker hon som en vettvilling. Det är som hon blir arg på ramsan!
Hon somnar om 07,00
07,11 – Hon börjar illtjuta, ramsar , påminner x 4. Hon somnar om.
07,19- bekräftelse x 4. Tyst.
07,22- Hon vaknar och frågar argt. Vi tror hon vaknat av att maken ramsat Eyra. Bekräftar och påminner x6 innan hon lugnar sig och somnar.
07,30- GOD MORGON!!!!
Alltså, natten gick bra men morgonen var en katastrof! Snacka om att släpa in en flock vargar i hennes rum!

Jag förstår inte vad som tog åt mig! Och jag som satt och läste om kapitlen om säkerhet och lugnet bara några timmar innan! När det var som värst med hennes skrik kändes det nästan som jag tillämpade 5 mm!!
Finns det risk att jag sabbat allt vårt fina arbete nu?
Jag undrar om man kan ”tjata sönder” ramsan? Barnen sover i olika rum men det är bara ca 3 meter mellan rummen vilket gör att man hör den andre ramsa. Jag undrar hur mycket vi stör ”varandras” barn. Eftersom morgonen präglades av växelvis frågning och skrik från barnen och ramsor från oss.
Anna- jag vet inte om du läser detta, men gud vad jag önskade att du hade haft någon slags jour dit man hade kunnat ringa när det var som värst.
Vore Så tacksam om någon kunde svara på det här! Hur går vi vidare? Vad ska vi tänka på nu natt tre och ”skiftbyte” ? Och hur fanken ska vi göra med dags lurarna?¨
Hoppas på svar.
Mamma till Tvillingflickorna Eyra och Tili. Födda 20100403
Kurstart 20101025