Nu tillbaka med frågor för "lillesyster", född april -10.
Funderar på att det kanske e dax att dra ner på sovtiderna under dagarna för att förhoppningsvis kanske få lite längre ihållande sovpass under natten.
Äter och sover så här:
Frukost Gröt (7.30) + ammas strax innan fmluren (ca 8.45-10.15)
Lunch Mat/smakport. (11.00) + ammas strax innan lunchluren (12.00-13.30)
Mellanmål/amning (ca 14.30)
Påfyllning/amning (ca 15.30) + emlur (ca 16.00-16.30)
Middag Gröt + amning (ca 17.30)
Kvällsslurk Amning (ca 18.45) Somnar ca 19.15
Ammar 2-3 ggr på natten (ca 23.00, 01.30, 04.00) dock så är min känsla att det är inte av hunger hon vaknar alla gånger, utan hon är glad och jollrar.
I går så vart hennes lunchlur endast 45 min och i natt så vart det en amning vid 22.30 och en vid 05.20 och var ändå "svår väckt" imorse. Det vore en dröm om detta kunde få bli "normal" läge
Kan det vara så att hon sover för mkt under dagen?
Ska jag dra ner fmluren till 45 min? och sen em luren till 20 min?
Tyvärr vill hon inte ta nappflaskan (om jag är hemma, kan inte ens vara i annat rum) vilket gör att vi inte kan "toppa" dom sista amningarna på kvällarna med ersättning/välling.
Vi har ännu inte sett behov av att köra SHN iom att hon somnar lätt, för vi har kört in henne på tiderna senaste månaderna
Tack för er tid och goda råd!