Kura Nate (6 månader) Start: 101013
Hej igen
Jag har justerat schemat en liten smula, detta verkar flyta bättre.
Vad bra det har varit att jobba mot schemat ett par veckor, det börjar sätta sig nu.
Storebror hade knappt rutiner första året. Allt är ju så mycket lättare med rutiner.
19.00–07.00 Sova natt
07.00 Frukost (gröt + ev amma)
9.00–09.45 Förmiddagslur
Ensamlek 20–30 min
10.30 Lunch (gröt + frukt + amma)
12.30–14.30 Middagslur
14.30 Mellanmål (frukt + ev amma)
16.40–17.00 Eftermiddagslur
17.45 Middag (puré + frukt + ev amma)
18.45 Kvällsmat (välling/amma)
19.00 Skratt & godnatt
Imorgon är det så dags. Äntligen.
Några orosmoln har jag kvar. Det är att storbror ska vakna om det blir mycket skrik och högljutt ramsande, då blir det ju styrigt…
Och så känner jag mig en smula ensam i kurandet denna gången. Min sambo tycker också att det är viktigt. Däremot så känner jag inte att han har lagt ner tid på att förbereda sig och jobba på Attityden och att läsa på om SHN – så det känns som om allt ligger på mig. Det gör mig lite sur!
Men men, jag har ju i alla fall ingen som motarbetar mig eller ifrågasätter så jag ska inte klaga alltför mycket. Huvudsaken det blir av och att en av oss är riktigt fokuserad. Det är väl så, en annan gång så är det han som får ta något och jag som inte orkar…
Ojdå, lite terapiinlägg här på eftermiddagen. Vad bra, nu fick jag skriva av mig lite.
Hur som helst så känner jag mig riktigt taggad och Attityden är BRA, det känner jag. Så det här ska gå som en dans! Hörs imorgon folks!
Jag har justerat schemat en liten smula, detta verkar flyta bättre.
Vad bra det har varit att jobba mot schemat ett par veckor, det börjar sätta sig nu.
Storebror hade knappt rutiner första året. Allt är ju så mycket lättare med rutiner.
19.00–07.00 Sova natt
07.00 Frukost (gröt + ev amma)
9.00–09.45 Förmiddagslur
Ensamlek 20–30 min
10.30 Lunch (gröt + frukt + amma)
12.30–14.30 Middagslur
14.30 Mellanmål (frukt + ev amma)
17.45 Middag (puré + frukt + ev amma)
18.45 Kvällsmat (välling/amma)
19.00 Skratt & godnatt
Imorgon är det så dags. Äntligen.
Några orosmoln har jag kvar. Det är att storbror ska vakna om det blir mycket skrik och högljutt ramsande, då blir det ju styrigt…
Och så känner jag mig en smula ensam i kurandet denna gången. Min sambo tycker också att det är viktigt. Däremot så känner jag inte att han har lagt ner tid på att förbereda sig och jobba på Attityden och att läsa på om SHN – så det känns som om allt ligger på mig. Det gör mig lite sur!
Men men, jag har ju i alla fall ingen som motarbetar mig eller ifrågasätter så jag ska inte klaga alltför mycket. Huvudsaken det blir av och att en av oss är riktigt fokuserad. Det är väl så, en annan gång så är det han som får ta något och jag som inte orkar…
Ojdå, lite terapiinlägg här på eftermiddagen. Vad bra, nu fick jag skriva av mig lite.
Hur som helst så känner jag mig riktigt taggad och Attityden är BRA, det känner jag. Så det här ska gå som en dans! Hörs imorgon folks!
Valle – Född 080707 – Kurad 090724
Nate – Född 100329 – Kurstart 101013
Okej… jag kunde bara inte hålla mig längre…
Så jag startade kuren redan igår!
Men jag tycker att natten gick bra, såhär såg den ut:
––––––– NATT 1 –––––––
19.00 Godnatt
Buff ca 5 min, tyst, ramsa ut, lite gnäll, mer gnäll, tyst, bekräftelse, nytt gnäll, buff ca 2 min, ramsa ut, lite gnäll men snart tyst, bekräftelse.
19.10 Sover!
20.00 Vaknar
Proceduren nästan exakt som ovan.
20.10 Sover
21.00 Vaknar
20.05 Sover
23.00 Vaknar
Buff ca 20 min, ramsa ut, ramsar utanför ca 10 omgångar, tyst, bekräftelse.
Gnyr lite och tystnar varpå jag ger bekräftelse. Upprepas cirka 5 gånger.
23.30 Sover
05.20 Vaknar
Buff ca 10 min, ramsa ut, illvrål, lugnar sig inte, buff ca 5 min, ramsa ut, illvrål, lugnar sig inte, buff ca 3 min, ramsa ut, illvrål, lugnar sig inte, buff ca 3 min, ramsa ut, illvrål men lugnar sig vid ramsan, tyst, bekräftelse. Gnyr till, tystnar, får bekräftelse. Gnyr till, tystnar, får bekräftelse. Gnyr till, tystnar, får bekräftelse.
05.50 Har varit tyst i fem minuter sedan upprepas proceduren ovan, fast inte lika långa buffar och inte lika många gånger.
06.00 Sover… trodde jag ja…
06.05 Hallååååååå mammma!!!!!!!!!! Jag tyckte jag såg en vaaaaarg!!!!
Buff ca 10 min, ramsa ut, illvrål, lugnar sig inte, buff ca 5 min, ramsa ut, illvrål, lugnar sig, tyst, bekräftelse, gny, tyst, bekräftelse, gny, tyst, bekräftelse.
06.20 Sover
06.45 Vaknar
Här skulle jag ju varit snabb och gjort glad morgon men det är ju lätt att vara efterklok. Istället blev det lite buff och ramsa och så plockade vi upp honom i en paus och gjorde kanonglad show.
Så jag startade kuren redan igår!
Men jag tycker att natten gick bra, såhär såg den ut:
––––––– NATT 1 –––––––
19.00 Godnatt
Buff ca 5 min, tyst, ramsa ut, lite gnäll, mer gnäll, tyst, bekräftelse, nytt gnäll, buff ca 2 min, ramsa ut, lite gnäll men snart tyst, bekräftelse.
19.10 Sover!
20.00 Vaknar
20.10 Sover
21.00 Vaknar
20.05 Sover
23.00 Vaknar
Buff ca 20 min, ramsa ut, ramsar utanför ca 10 omgångar, tyst, bekräftelse.
Gnyr lite och tystnar varpå jag ger bekräftelse. Upprepas cirka 5 gånger.
23.30 Sover
05.20 Vaknar
Buff ca 10 min, ramsa ut, illvrål, lugnar sig inte, buff ca 5 min, ramsa ut, illvrål, lugnar sig inte, buff ca 3 min, ramsa ut, illvrål, lugnar sig inte, buff ca 3 min, ramsa ut, illvrål men lugnar sig vid ramsan, tyst, bekräftelse. Gnyr till, tystnar, får bekräftelse. Gnyr till, tystnar, får bekräftelse. Gnyr till, tystnar, får bekräftelse.
05.50 Har varit tyst i fem minuter sedan upprepas proceduren ovan, fast inte lika långa buffar och inte lika många gånger.
06.00 Sover… trodde jag ja…
06.05 Hallååååååå mammma!!!!!!!!!! Jag tyckte jag såg en vaaaaarg!!!!
Buff ca 10 min, ramsa ut, illvrål, lugnar sig inte, buff ca 5 min, ramsa ut, illvrål, lugnar sig, tyst, bekräftelse, gny, tyst, bekräftelse, gny, tyst, bekräftelse.
06.20 Sover
06.45 Vaknar
Här skulle jag ju varit snabb och gjort glad morgon men det är ju lätt att vara efterklok. Istället blev det lite buff och ramsa och så plockade vi upp honom i en paus och gjorde kanonglad show.
Stålande arbete! :thumbsup: Pris och beröm \:D/ =D>
Nu andra natten är det viktigt att komma ihåg att ramsan ska ta över. Buffa honom lugn när ni lägger honom men låt sen ramsan ta över. Ramsa när han frågar och spara buffandet till "nödfall" - och så bekräftar ni, inte glömma!

Bianca
Nu andra natten är det viktigt att komma ihåg att ramsan ska ta över. Buffa honom lugn när ni lägger honom men låt sen ramsan ta över. Ramsa när han frågar och spara buffandet till "nödfall" - och så bekräftar ni, inte glömma!
Bianca
Härligt!
Får jag bara inflika...att inte ha för bråttom. Nog för att man inte vill hamna i buffningsträsket men det är viktigt att barnet får sina frågor ordentligt besvarade innan man överlåter det hela successivt åt barnet. Se och lyssna på barnet. Upprätta kommunikationen och kom ihåg att det är en process...
Men allt detta vet du ju, du som ar gjort detta tidigare
. Ville bara säga detta som extra stöd. Hoppas det känns ok.
Värme!/Luvisen
Får jag bara inflika...att inte ha för bråttom. Nog för att man inte vill hamna i buffningsträsket men det är viktigt att barnet får sina frågor ordentligt besvarade innan man överlåter det hela successivt åt barnet. Se och lyssna på barnet. Upprätta kommunikationen och kom ihåg att det är en process...
Men allt detta vet du ju, du som ar gjort detta tidigare
Värme!/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
SM rookie
Tack Bianca, det ska vi minnas, vet med mig att jag gärna buffade lite för länge inatt.
––––– DAG 1 –––––
07.00 Glad morgon!
07.00 Frukost (havregröt +frukt – åt ok)
8.45–09.30 Förmiddagslur (ute i vagn)
Vagnade på rygg, tog ca 15 minuter, lite svårt idag.
Vaknade efter ca 30 min, vagnade igen, hade lite svårt att somna om men lyckades till slut och sov en liten stund till.
Ensamlek 20 min, vill inte mer.
10.30 Lunch (ammade eftersom han blev för hungrig och när det väl blev dags var han för ledsen för att äta gröten)
12.30–14.30 Middagslur
Buff kort, ramsar ut, lite protest men somnar snart, bekräftelse.
Under luren så vaknar han då och då men somnar om med ramsan. Bekräftelse.
Men sista halvtimmen blir jättejobbig med stora protester, buff och ramsande – och till slut tar jag upp honom i en paus när det nästan är vakna-dags. Han har bajsat dessutom. Attityden är på väg ut genom fönstret ett tag… Snyft.
Är lite rädd att middagsluren som brukar funka så bra ska bli förstörd. Men han är ju van att sova 1,5 h så det kanske är därför han tycker det är konstigt också… Råd någon?
14.30 Mellanmål (frukt + gröt + ammar, åt bra)
Vagnade ute, somnade ganska fort och sov sina 20 minuter, vaknade själv.
17.45 Middag (puré + frukt i massor)
18.45 Kvällsmat (vill inte ha välling, ammar)
19.00 Skratt & godnatt (somnade på 20 minuter med kort buff, trötta småprotester och ramsa + några bekräftelser, mer om NATT 2 i nästa inlägg)
––––– DAG 1 –––––
07.00 Glad morgon!
07.00 Frukost (havregröt +frukt – åt ok)
Vagnade på rygg, tog ca 15 minuter, lite svårt idag.
Vaknade efter ca 30 min, vagnade igen, hade lite svårt att somna om men lyckades till slut och sov en liten stund till.
Ensamlek 20 min, vill inte mer.
10.30 Lunch (ammade eftersom han blev för hungrig och när det väl blev dags var han för ledsen för att äta gröten)
12.30–14.30 Middagslur
Buff kort, ramsar ut, lite protest men somnar snart, bekräftelse.
Under luren så vaknar han då och då men somnar om med ramsan. Bekräftelse.
Men sista halvtimmen blir jättejobbig med stora protester, buff och ramsande – och till slut tar jag upp honom i en paus när det nästan är vakna-dags. Han har bajsat dessutom. Attityden är på väg ut genom fönstret ett tag… Snyft.
Är lite rädd att middagsluren som brukar funka så bra ska bli förstörd. Men han är ju van att sova 1,5 h så det kanske är därför han tycker det är konstigt också… Råd någon?
Vagnade ute, somnade ganska fort och sov sina 20 minuter, vaknade själv.
17.45 Middag (puré + frukt i massor)
19.00 Skratt & godnatt (somnade på 20 minuter med kort buff, trötta småprotester och ramsa + några bekräftelser, mer om NATT 2 i nästa inlägg)
Tack Luvisen. Bra råd, jag ska komma ihåg det och försöka få till en bra balans.
Tyckte natten gick ganska bra, just att jag hela tiden kände mig säker på vad jag gjorde och att det inte fanns några tveksamheter.
Får se om jag får mina fiskar varma inatt…
Tyckte natten gick ganska bra, just att jag hela tiden kände mig säker på vad jag gjorde och att det inte fanns några tveksamheter.
Får se om jag får mina fiskar varma inatt…
––––––– NATT 2 –––––––
19.00 Skratt & godnatt
Buff ca 30 sek, smågny, ramsa ut.
Småprotester. Tyst. Bekräftelse. Upprepas 3 gånger.
Ledsen.
Kort buff, ramsar ut, trötta protester. Tyst. Bekräftelse.
Upprepas 4 gånger.
19.20 Sover
20.00 Vaknar
Ramsar. Tyst. Bekräftelse.
20.03 Sover
00.10 Vaknar
Ledsen. Ramsar.
Mer ledsen.
Snabb buff.
Upptäcker att han bajsat, snabbt byte i sängen.
Snabb buff. Ramsar.
Sedan börjar jag noja över andningen och undrar om han får luft, står utanför och lyssnar, kör upp sambon att lyssna. Där kom några vargar för nära.
Varpå jag såklart får himla många förvirrade frågor.
00.40 Sover
04.40 Vaknar men ger inga ljud ifrån sig utan bökar runt lite i sängen ca 20 minuter. Påkallar uppmärksamhet. Bajsat. Snabbt byte. Kort buff och ramsa ut.
Protesterar men inte så högt och inte så ledset. Tystnar emellanåt och får bekräftelse.
Blir riktigt ledsen efter 10 minuter. Ramsar och ramsar länge tills han lugnar sig. Blir tokledse. Kort buff. Ramsar. Lugnar sig. Snart tyst. Bekräftelse. Gny, tyst, bekräftelse. Gny, tyst, bekräftelse.
05.30 Sover… tror jag
05.35 Jätteledsen. Kort buff. Lugnar sig. Tyst. Bekräftelse.
Går upp och ner och jag ramsar då och då. En kort buff till.
05.50 Sover
––––– DAG 2 –––––
07.00 Godmorron och kanonglad show.
07.00 Frukost (havregröt + frukt – åt bra)
Vagnade på rygg, tog ca 10 minuter, lite svårt även idag.
Vaknade fem minuter före utsatt tid.
10.30 Lunch (risgröt + frukt + amma, åt bra)
12.30–14.30 Middagslur
Jättejobbig middagslur även idag. Vaknar om och om igen under luren. Högljudda protester och väldigt väldigt ledsen. Till slut buffar jag honom ganska länge och avslutar med en lång solfjäder så han lugnar sig och somnar. Bekräftelse. Rätt eller fel?
Jag kände att jag behövde backa lite… men jag kände mig helt usel efteråt.
Vagnade ute, somnade ganska fort och sov sina 20 minuter, väckte honom.
17.45 Middag (puré + frukt, åt bra)
19.00 Skratt & godnatt (somnade på direkten med kort buff, ramsa + bekräftelse, mer om NATT 3 i nästa inlägg)
––––––– NATT 3 –––––––
19.00 Skratt & godnatt
Buff ca 30 sek, smågny, ramsa ut. Knäpptyst!
19.00 Skratt & godnatt
Buff ca 30 sek, smågny, ramsa ut.
Småprotester. Tyst. Bekräftelse. Upprepas 3 gånger.
Ledsen.
Kort buff, ramsar ut, trötta protester. Tyst. Bekräftelse.
Upprepas 4 gånger.
19.20 Sover
20.00 Vaknar
Ramsar. Tyst. Bekräftelse.
20.03 Sover
00.10 Vaknar
Ledsen. Ramsar.
Mer ledsen.
Snabb buff.
Upptäcker att han bajsat, snabbt byte i sängen.
Snabb buff. Ramsar.
Sedan börjar jag noja över andningen och undrar om han får luft, står utanför och lyssnar, kör upp sambon att lyssna. Där kom några vargar för nära.
Varpå jag såklart får himla många förvirrade frågor.
00.40 Sover
04.40 Vaknar men ger inga ljud ifrån sig utan bökar runt lite i sängen ca 20 minuter. Påkallar uppmärksamhet. Bajsat. Snabbt byte. Kort buff och ramsa ut.
Protesterar men inte så högt och inte så ledset. Tystnar emellanåt och får bekräftelse.
Blir riktigt ledsen efter 10 minuter. Ramsar och ramsar länge tills han lugnar sig. Blir tokledse. Kort buff. Ramsar. Lugnar sig. Snart tyst. Bekräftelse. Gny, tyst, bekräftelse. Gny, tyst, bekräftelse.
05.30 Sover… tror jag
05.35 Jätteledsen. Kort buff. Lugnar sig. Tyst. Bekräftelse.
Går upp och ner och jag ramsar då och då. En kort buff till.
05.50 Sover
––––– DAG 2 –––––
Vaknade fem minuter före utsatt tid.
12.30–14.30 Middagslur
Jättejobbig middagslur även idag. Vaknar om och om igen under luren. Högljudda protester och väldigt väldigt ledsen. Till slut buffar jag honom ganska länge och avslutar med en lång solfjäder så han lugnar sig och somnar. Bekräftelse. Rätt eller fel?
Jag kände att jag behövde backa lite… men jag kände mig helt usel efteråt.
Vagnade ute, somnade ganska fort och sov sina 20 minuter, väckte honom.
19.00 Skratt & godnatt (somnade på direkten med kort buff, ramsa + bekräftelse, mer om NATT 3 i nästa inlägg)
––––––– NATT 3 –––––––
19.00 Skratt & godnatt
Buff ca 30 sek, smågny, ramsa ut. Knäpptyst!
Ursäkta de långa harangerna.
Jag förväntar mig inte att ni ska läsa allt mitt dravel. Jag tycker bara det är bra att skriva logg så kan man gå tillbaka och titta…
Just nu är det lite delade känslor. Nätterna har ändå gått hyfsat, vargtimmen har stökat förstås. Och bajsa ska han prompt. Snarare är det daglurarna jag grunnar på. De har ju funkat så bra förut och nu är han mest bara ledsen. Men jag ska läsa lite mer ikväll så jag får upp Attityden.
Godnattkram på er och hoppas ni får sova allesammans.
Jag förväntar mig inte att ni ska läsa allt mitt dravel. Jag tycker bara det är bra att skriva logg så kan man gå tillbaka och titta…
Just nu är det lite delade känslor. Nätterna har ändå gått hyfsat, vargtimmen har stökat förstås. Och bajsa ska han prompt. Snarare är det daglurarna jag grunnar på. De har ju funkat så bra förut och nu är han mest bara ledsen. Men jag ska läsa lite mer ikväll så jag får upp Attityden.
Godnattkram på er och hoppas ni får sova allesammans.
Ingen ursäkt behövs. Logg är ju bra att ha
Bajseriet kanske kan dämpas ngt med lite mer stoppande om efm/kvällen?
Det där med att lillen är ledsen... :-k Är du säker på att han är ledsen? För ledsen skulle man ju inte vara...
Jag skulle nog våga mig på ordentligt besked i handling först. Nästan så att han somnar eller att han somnar och sedan ramsa så den går in bakvägen. Därefter nogsamt observera vid nästa tillfälle om älsklingen visar tecken på att lugna/lägga sig omgående när det ska till att sovas och då backa mer rejält. Hänger du med eller bidrar jag bara till förvirring?
Värme /Luvisen
Bajseriet kanske kan dämpas ngt med lite mer stoppande om efm/kvällen?
Det där med att lillen är ledsen... :-k Är du säker på att han är ledsen? För ledsen skulle man ju inte vara...
Värme /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
SM rookie
SM rookie
Tack för svaret Luvisen.
Det där med stoppande var ju en tanke, det har inte fallit mig in. Har i och för sig gett honom banan på eftermiddagarna men kanske ska prova med något till kvällen.
Ja, det känns jobbigt att han är ledsen, men visst, säker är jag väl inte. Tycker inte att jag hör riktigt skillnad. Hur vet man, jag minns att jag hade svårt att avgöra med storebror också.
Jag förstår vad du menar med det första (ordentligt besked) men jag hänger inte riktigt med på nedanstående:
Det där med stoppande var ju en tanke, det har inte fallit mig in. Har i och för sig gett honom banan på eftermiddagarna men kanske ska prova med något till kvällen.
Ja, det känns jobbigt att han är ledsen, men visst, säker är jag väl inte. Tycker inte att jag hör riktigt skillnad. Hur vet man, jag minns att jag hade svårt att avgöra med storebror också.
Jag förstår vad du menar med det första (ordentligt besked) men jag hänger inte riktigt med på nedanstående:
Därefter nogsamt observera vid nästa tillfälle om älsklingen visar tecken på att lugna/lägga sig omgående när det ska till att sovas och då backa mer rejält.
––––––– NATT 3 –––––––
19.00 Skratt & godnatt
Buff ca 10 sek, ramsa ut.
Knäpptyst. Bekräftelse.
22.00 Vaknar
Tröttgny, ramsa, tröttgny, tyst, bekräftelse.
Efter tio minuter:
Tröttgny, ramsa, tröttgny, ramsa. tröttgny, snabbkoll om han bajsat men nej, kort buff, ramsa, lugnar sig, bekräftelse
22.25 Sover
04.30 Vaknar. Bajsat, Snabbbyte. Snabbuff. Ramsa.
Gnyr ca 30 min. Ett par påminnelser. Blir mer och mer ledsen/arg (?).
Under följande 30 min går jag in och buffar tre gånger innan han lugnar sig och blir tyst.
05.30 Sover
06.10 Vaknar
Ramsar. Ledsen. Buff två gånger.
06.20 Sover
––––– DAG 3 –––––
Väckte på utsatt tid.
12.30–14.30 Middagslur
Vagnade inne. Somnade gott och 10 min senare lade jag över honom i sängen. Sov ca 45 min. Kortkort buff. Somnar om. Vaknar igen en kvart före utsatt tid. Kortkort buff. Sedan lägger jag mig och läser och somnar!!! Vaknar 40 minuter efter väckningstiden. Även storebror sover som en liten gris… Ojojoj, knasknasknas… Vad ska det bliva av detta?!
Är jag helt ute och seglar nu som vagnar och lägger över i sängen? Jag blev så knäckt med de två senaste middagslurarna så jag återgick till det vi haft före kuren som jag tyckte funkade. Men visst, uppenbarligen kan han ju inte somna om själv…
15.10 Mellanmål (ammar, totalt försent)
16.50–17.10 Eftermiddagslur (flyttade fram lite eftersom middagsvilan blev knas)
Vagnade inne, somnade ganska fort och sov 20 minuter, väckte honom.
19.00 Skratt & godnatt (somnar på en femöring!)
19.00 Skratt & godnatt
Buff ca 10 sek, ramsa ut.
Knäpptyst. Bekräftelse.
22.00 Vaknar
Tröttgny, ramsa, tröttgny, tyst, bekräftelse.
Efter tio minuter:
Tröttgny, ramsa, tröttgny, ramsa. tröttgny, snabbkoll om han bajsat men nej, kort buff, ramsa, lugnar sig, bekräftelse
22.25 Sover
04.30 Vaknar. Bajsat, Snabbbyte. Snabbuff. Ramsa.
Gnyr ca 30 min. Ett par påminnelser. Blir mer och mer ledsen/arg (?).
Under följande 30 min går jag in och buffar tre gånger innan han lugnar sig och blir tyst.
05.30 Sover
06.10 Vaknar
Ramsar. Ledsen. Buff två gånger.
06.20 Sover
––––– DAG 3 –––––
Väckte på utsatt tid.
12.30–14.30 Middagslur
Vagnade inne. Somnade gott och 10 min senare lade jag över honom i sängen. Sov ca 45 min. Kortkort buff. Somnar om. Vaknar igen en kvart före utsatt tid. Kortkort buff. Sedan lägger jag mig och läser och somnar!!! Vaknar 40 minuter efter väckningstiden. Även storebror sover som en liten gris… Ojojoj, knasknasknas… Vad ska det bliva av detta?!
Är jag helt ute och seglar nu som vagnar och lägger över i sängen? Jag blev så knäckt med de två senaste middagslurarna så jag återgick till det vi haft före kuren som jag tyckte funkade. Men visst, uppenbarligen kan han ju inte somna om själv…
15.10 Mellanmål (ammar, totalt försent)
16.50–17.10 Eftermiddagslur (flyttade fram lite eftersom middagsvilan blev knas)
Vagnade inne, somnade ganska fort och sov 20 minuter, väckte honom.
19.00 Skratt & godnatt (somnar på en femöring!)
––––––– NATT 3 –––––––
19.00 Skratt & godnatt
Buff ca 5 sek, ramsa ut.
Knäpptyst. Bekräftelse. Wow!
04.30 Vaknar
Kollar in bajsläget men nej. Kort buff. Ilsk (nu hörde jag faktiskt det).
Ramsar. Tystnar. Bekräftelse.
04.35 Sover?
04.45 Smågny, påminnelse, tyst, bekräftelse.
Upprepas 2 ggr.
05.55. Sover
07.00 Glad morgon.
Vilken skillnad på natt! Har bara gjort små små insatser inatt. Kände dock att jag ville kolla blöjan eftersom han bajsat förut. Tyckte att det ändå var det bästa att gå in snabbt och vända i det läget. Och det kändes som att det funkade rätt bra ändå.
19.00 Skratt & godnatt
Buff ca 5 sek, ramsa ut.
Knäpptyst. Bekräftelse. Wow!
04.30 Vaknar
Kollar in bajsläget men nej. Kort buff. Ilsk (nu hörde jag faktiskt det).
Ramsar. Tystnar. Bekräftelse.
04.35 Sover?
04.45 Smågny, påminnelse, tyst, bekräftelse.
Upprepas 2 ggr.
05.55. Sover
07.00 Glad morgon.
Vilken skillnad på natt! Har bara gjort små små insatser inatt. Kände dock att jag ville kolla blöjan eftersom han bajsat förut. Tyckte att det ändå var det bästa att gå in snabbt och vända i det läget. Och det kändes som att det funkade rätt bra ändå.