Emma, två år gammal har nu börjat vakna tidigare på morgonen. Hon vaknar vid sextiden, förmodligen av att hon hör pappa stöka runt i köket. Jag har läst här om väckarklocka och annat. Hur gör vi detta på ett bra sätt?
Schemat som det är tänkt:
19.30-07.00 Sova
07.00 välling + frukost
11.30 lunch på dagis
12.00-14.00 Vila på dagis
Tdiga mornar
Hej!
Om du söker på väckarklocka så hittar du många bra tips.
Det ni kan göra är att presentera klockan med pompa och står. Kanske ett paket som ska öppnas. Ni talar om att klockan talar om när natten är slut.
Ha den gärna utanför dörren så ni kan ändra den när hon vaknar för tidigt.
Låt gärna Emma själv få stänga av den.
Hur gör ni nu när hon vaknar? Kör ni med ramsa?
Se gärna över mörkläggningen om inte det redan är gjort.
Susanne
Om du söker på väckarklocka så hittar du många bra tips.
Det ni kan göra är att presentera klockan med pompa och står. Kanske ett paket som ska öppnas. Ni talar om att klockan talar om när natten är slut.
Ha den gärna utanför dörren så ni kan ändra den när hon vaknar för tidigt.
Låt gärna Emma själv få stänga av den.
Hur gör ni nu när hon vaknar? Kör ni med ramsa?
Se gärna över mörkläggningen om inte det redan är gjort.
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.