En 11 månaders och en snart 4 åring.
En 11 månaders och en snart 4 åring.
Hej! Har nu läst igenom stora delar av barnaboken och en hel del här inne på sidan och är så lättad över att ha funnit det jag sökt efter! Struktur på min tillvaro. Jag har två flickor på 11 månader och snart 4 år. Vi har som föräldrar alltid haft det som självklart att våra barn ska sova på nätterna så det har de bara gjort, skönt! Men inte 12h alltid dock. Minstingen vaknar oftast runt en 05.00 och pratar själv kan hända en och en halv timma. Vi har henne i eget rum så det är inte alltid vi hör henne när hon pratar. Anledningen att vi tog ut henne från vårat rum runt en 7 månader var att hon väckte oss med sitt prat :=) Nu pratar hon fram till att hon hör att vi vaknar oftast. Problemet är att min äldsta dotter vaknar av minstingens "prat" och går in till oss eller till henne på morgonen. Vi lägger båda flickorna kl 7 men det är oftast runt en kl 06.00 som vi får gå upp för att båda töserna har vaknat. Båda är känsliga för ljud på morgonen och vaknar oftast när pappa ska upp till jobbet kl 05.30. På helgerna sover de lite längre då ingen av oss föräldrar går upp tidigare. Hur ska vi göra för att de ska sova eller iaf ligga kvar fram till 07.00? Har flyttat ihop syskonen nu. Minstingen sover i spjälsäng med napp (som jag nog bör göra av med, men hur?), den äldre i vanlig säng. Den äldsta nattvandrar också varje natt. Vilket vi helst inte vill. Har ingen speciell struktur på dagarna. Den minsta sover 2 ggr fm och eftermiddag. Äldsta sover inget på dagen. Hur lägger man upp ett schema för dagen? Gillar inte mitt ostrukturerade liv. Är så trött på det. OK, mkt frågor och hoppas det är några klarheter! :=)
Hej missblue och varmt välkommen till Forumet
.
Jag rekommenderar att du köper eller lånar "Internationella SHN-boken" och läser, läser och läser så att du verkligen förstår kuren och funderar om den passar er. Därefter bollar vi vidare och reder ut ev frågetecken.
Elle
Jag rekommenderar att du köper eller lånar "Internationella SHN-boken" och läser, läser och läser så att du verkligen förstår kuren och funderar om den passar er. Därefter bollar vi vidare och reder ut ev frågetecken.