Härligt att så många skrivit i denna viktiga trådLuvisen skrev:Sagalinda: Jag måste bara förstå hur du menar. Menar du alltså att vacc mot tex mässlingen är helt onödig av den anledningen att den endast höjer risken för sjukdomen? Och om man tar den så löper barnet risken att drabbas av en atypsik mässling som är etter värre än den som Mamma till 2s dotter fick?
Det betyder i mina öron att man inte ska vacc sina barn och får barnet ngn sjukdom, ja då har barnet helt enkelt otur? Eller?? 8-[
/Luvisen
Jag ska försöka svara Luvisen utgående från den kunskap jag samlat på mig de senaste åren. Ja, jag menar att vaccinet mot mässlingen är onödigt, men inte endast för att det höjer risken för sjukdomen ifråga, utan också för att det orsakar många svåra biverkningar. Och precis som du skriver Luvisen, så löper barnet risk att drabbas av den atypiska mässlingen om du vaccinerar. Och det är en relativt farlig form av mässling.
Jag vill också reflektera lite över Mamma till 2 och hennes fruktansvärda erfarenheter. Till att börja med vill jag beklaga ert svåra sjukdomsförlopp
Liksom alla sjukdomar drabbar mässlingen olika beroende på individens allmänna tillstånd. Idag är vårt naturliga immunförsvar starkt manipulerat av vacciner, och till följd av dem permanent nedsatt. Redan för 100 år sedan publicerades en studie (har ej hittat den på nätet) där forskarna använde sig själva som försökskaniner (för en gångs skull!). De utförde en mycket enkel test: de tog av sitt eget blod och droppade det på ansamlingar av mikroorganismer för att kunna studera blodets förmåga att döda obehöriga. Sedan vaccinerade forskarna sig själva och utförde samma test. Det var nu det obehagliga visade sig; blodets förmåga att döda mikroorganismer hade sjunkit med 90 %! Forskarna följde upp immunförsvarets återhämtning efter vaccinationen och fann att det aldrig någonsin återhämtade sig till samma nivå som innan vaccinationen
På detta sätt bryter vi sakta men säkert ner vårt medfödda naturliga immunförsvar. Därför kan sjukdomar, som för 50 år sedan var lindriga och ofarliga, idag drabba oss oerhört hårt, såsom fallet blev för Mamma till 2.
En annan aspekt är behandlingen. Något av det mest felaktiga man kan göra vid mässling är att ge febernedsättande preparat. Nu vet jag inte om Mamma till 2 gjorde det, men febern är ju kroppens sätt att döda främmande mikroorganismer. Om man tar ner febern skapar man en bättre miljö för sjukdomsalstrarna och sjukdomen både drar ut på tiden och slår kraftigare på sikt. Febern är vår vän, till skillnad från det vi idag förleds att tro av skolmedicinen. Febernedsättande medel är ju idag enorma kassakor för Big Pharma och ibland tycks det som att Panadol skulle hjälpa mot ALLT. Nu ska man ju till och med medicinera barnen med värkmediciner i förebyggande syfte
Att enbart Mamma till 2 och hennes dotter fick mässlingen är något som kan verka konstigt om man som jag hävdar att vaccinet inte skyddar. Jag säger så här; mässling feldiagnostiseras idag i 97 % av fallen, enligt en studie i Lancet. Det beror på att läkarna inte känner igen mässlingen längre, och att viruset tar sig uttryck i andra former än tidigare på grund av vaccinet. Precis som Hege skriver är det många barn som lider av tarmmässling (på grund av vaccinering); i synnerhet autister. Detta syns inte utanpå. Andra åter drabbas inte av mässling även fast de utsätts för viruset (alla får ju inte alla sjukdomar). Och en del får sjukdomar i så lindrig form att de knappt vet om att de haft mässling, vattkoppor, röda hund eller något annat. På samma sätt har de flesta av oss cancerceller i kroppen hela tiden, men vårt immunförsvar klarar av att ta kål på dem så länge det inte blir alltför nerbrutet och överbelastat.
Att Mamma till 2 och hennes dotter genomgått mässlingen har gett dem immunitet för livet. Dessutom har de införskaffat immunitet mot en rad andra sjukdomar, bland annat vissa former av cancer. Jag skulle gärna ge mina barn mässling när de har den rätta åldern (7-9 år) men det faktum att min äldsta dotter är vaccinerad gör att jag än så länge tvekar.
För den som vill läsa mer om just barnsjukdomarna och "nödvändigheten" i att vaccinera mot dem rekommenderas ta del av den svenska läkaren Jackie Swartz erfarenheter:
http://antroposofi.org/vaccination.htm
Att söka information angående vaccinering på Smittskyddsinstitutets hemsida är tyvärr som att söka information angående sockrets och färgämnenas skadeverkningar på Karamellkungens hemsida...