Månadens krönika

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Luvisen skrev:Sagalinda: Jag måste bara förstå hur du menar. Menar du alltså att vacc mot tex mässlingen är helt onödig av den anledningen att den endast höjer risken för sjukdomen? Och om man tar den så löper barnet risken att drabbas av en atypsik mässling som är etter värre än den som Mamma till 2s dotter fick?

Det betyder i mina öron att man inte ska vacc sina barn och får barnet ngn sjukdom, ja då har barnet helt enkelt otur? Eller?? 8-[

/Luvisen
Härligt att så många skrivit i denna viktiga tråd :D Inlägget av Antonias mamma gör mig extra glad förstås - kul att se dig på forumet igen :wink:

Jag ska försöka svara Luvisen utgående från den kunskap jag samlat på mig de senaste åren. Ja, jag menar att vaccinet mot mässlingen är onödigt, men inte endast för att det höjer risken för sjukdomen ifråga, utan också för att det orsakar många svåra biverkningar. Och precis som du skriver Luvisen, så löper barnet risk att drabbas av den atypiska mässlingen om du vaccinerar. Och det är en relativt farlig form av mässling.

Jag vill också reflektera lite över Mamma till 2 och hennes fruktansvärda erfarenheter. Till att börja med vill jag beklaga ert svåra sjukdomsförlopp :cry: Så oerhört ledsamt att läsa! Jag har på intet vis för avsikt att förringa er upplevelse, utan vill bara försöka ge min syn på varför mässlingen slog er så hårt.

Liksom alla sjukdomar drabbar mässlingen olika beroende på individens allmänna tillstånd. Idag är vårt naturliga immunförsvar starkt manipulerat av vacciner, och till följd av dem permanent nedsatt. Redan för 100 år sedan publicerades en studie (har ej hittat den på nätet) där forskarna använde sig själva som försökskaniner (för en gångs skull!). De utförde en mycket enkel test: de tog av sitt eget blod och droppade det på ansamlingar av mikroorganismer för att kunna studera blodets förmåga att döda obehöriga. Sedan vaccinerade forskarna sig själva och utförde samma test. Det var nu det obehagliga visade sig; blodets förmåga att döda mikroorganismer hade sjunkit med 90 %! Forskarna följde upp immunförsvarets återhämtning efter vaccinationen och fann att det aldrig någonsin återhämtade sig till samma nivå som innan vaccinationen :cry:

På detta sätt bryter vi sakta men säkert ner vårt medfödda naturliga immunförsvar. Därför kan sjukdomar, som för 50 år sedan var lindriga och ofarliga, idag drabba oss oerhört hårt, såsom fallet blev för Mamma till 2.

En annan aspekt är behandlingen. Något av det mest felaktiga man kan göra vid mässling är att ge febernedsättande preparat. Nu vet jag inte om Mamma till 2 gjorde det, men febern är ju kroppens sätt att döda främmande mikroorganismer. Om man tar ner febern skapar man en bättre miljö för sjukdomsalstrarna och sjukdomen både drar ut på tiden och slår kraftigare på sikt. Febern är vår vän, till skillnad från det vi idag förleds att tro av skolmedicinen. Febernedsättande medel är ju idag enorma kassakor för Big Pharma och ibland tycks det som att Panadol skulle hjälpa mot ALLT. Nu ska man ju till och med medicinera barnen med värkmediciner i förebyggande syfte :shock:

Att enbart Mamma till 2 och hennes dotter fick mässlingen är något som kan verka konstigt om man som jag hävdar att vaccinet inte skyddar. Jag säger så här; mässling feldiagnostiseras idag i 97 % av fallen, enligt en studie i Lancet. Det beror på att läkarna inte känner igen mässlingen längre, och att viruset tar sig uttryck i andra former än tidigare på grund av vaccinet. Precis som Hege skriver är det många barn som lider av tarmmässling (på grund av vaccinering); i synnerhet autister. Detta syns inte utanpå. Andra åter drabbas inte av mässling även fast de utsätts för viruset (alla får ju inte alla sjukdomar). Och en del får sjukdomar i så lindrig form att de knappt vet om att de haft mässling, vattkoppor, röda hund eller något annat. På samma sätt har de flesta av oss cancerceller i kroppen hela tiden, men vårt immunförsvar klarar av att ta kål på dem så länge det inte blir alltför nerbrutet och överbelastat.

Att Mamma till 2 och hennes dotter genomgått mässlingen har gett dem immunitet för livet. Dessutom har de införskaffat immunitet mot en rad andra sjukdomar, bland annat vissa former av cancer. Jag skulle gärna ge mina barn mässling när de har den rätta åldern (7-9 år) men det faktum att min äldsta dotter är vaccinerad gör att jag än så länge tvekar.

För den som vill läsa mer om just barnsjukdomarna och "nödvändigheten" i att vaccinera mot dem rekommenderas ta del av den svenska läkaren Jackie Swartz erfarenheter:

http://antroposofi.org/vaccination.htm

Att söka information angående vaccinering på Smittskyddsinstitutets hemsida är tyvärr som att söka information angående sockrets och färgämnenas skadeverkningar på Karamellkungens hemsida...
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Forskarna följde upp immunförsvarets återhämtning efter vaccinationen och fann att det aldrig någonsin återhämtade sig till samma nivå som innan vaccinationen
HUA :shock: . Men säg finns det inget jag kan göra för min gosse och mig själv för den delen när det gäller immunförsvaret. Går det inte att boosta upp immunförsvaret på någe vis så att det blir som det var? Eller nästan iaf?

Jag använder Sanna Ehdins bok om nyttigheter sedan ett tag tillbaka men det är väl ett babysteg kan jag tänka....Finns väl en massa mer att göra, eller?

Värme /Luvisen :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Javisst Luvisen, det finns massor man kan göra för att boosta immunförsvaret, även om man aldrig kan återställa det helt! Mitt tips är att anlita en homeopat, som kan hjälpa till med avgiftning till att börja med. Om du tittar in på det alternativa forumet, har inger säkert bra tips på homeopater i Sverige. Annars är algen Chlorella oslagbar vad gäller avgiftning - den binder till sig tungmetaller och för dem ut ur kroppen.

C-vitamin och zink är kroppens hörnpelare vad gäller immunförsvaret. Fiskolja och probiotika är också nyckelkomponenter. Det är en hel djungel detta med vitaminer och mineraler, och generellt gäller att man ska vända sig till hälsokosten och inte till apoteket. På apotek säljer man oftast syntetiska vitaminer och metalliska mineraler, som kroppen har svårt att tillgodogöra sig. Dessutom kan speciellt fettlösliga syntetiska vitaminer (såsom D-vitamin) bli toxiska i kroppen. Billig fiskolja innehåller ofta tillsatt syntetiskt D-vitamin. Fråga gärna en näringsterapeut om hjälp, annars kan som sagt homeopater detta också!
helamig

Inlägg av helamig »

Tack Sagalinda. Vad rekommenderar du? Inga vaccinationer alls eller vissa enstaka efter en viss ålder?
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Nancy

Inlägg av Nancy »

Sagalinda skrev:Att söka information angående vaccinering på Smittskyddsinstitutets hemsida är tyvärr som att söka information angående sockrets och färgämnenas skadeverkningar på Karamellkungens hemsida...
Menar du att Smittskyddsinstitutet är ett vinstdrivande företag precis som Karamellkungen :?:
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Nancy skrev: Menar du att Smittskyddsinstitutet är ett vinstdrivande företag precis som Karamellkungen :?:
Japp.

helamig, jag rekommenderar inga vaccinationer alls överhuvudtaget :!:
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Varifrån kommer deras pengar? Nyfiken!

Har du kollat ledningen Sagalinda? Har de kopplingar till läkemedelsföretagen?
SM rookie
inger
Kontakt:

Kort svar

Inlägg av inger »

För att hitta en seriös homeopat kan man titta in på den här sidan
http://www.sakh.se

Wilhelmsons bok Friskare barn, jag upprepar mitt tips här med risk för att bli tjatig, bör finnas i alla föräldrahyllor.
Där finns det tex tips på homeopatmedel som kan tas efter vaccination för att delvis få kroppen i balans igen.

Vitaminer och dylikt köper man på seriösa hälsokostbutiker. I Göteborg kan jag varmt rekommendera Gröna Boden vid Vasaplatsen.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Sagalinda skrev:
Nancy skrev: Menar du att Smittskyddsinstitutet är ett vinstdrivande företag precis som Karamellkungen :?:
Japp.
Nu skulle jag vilja att du förklarar dig Sagalinda. Du menar troligtvis att SMI behöver smittor för sin överlevnad och därför överdriver statistik och farlighet? På samma sätt som kemikalieinspektionen överdriver kemikaliernas giftighet för att upprätthålla sitt existensberättigande?

Luvisen: SMI finansieras av statliga anslag till 75%, en del EU-gemensamma medel och en del av medel som tilldelas speciella områden från Sida eller andra biståndsorgan. Det finns enskilda riktade forskningsprojekt finansierade av läkemedelsindustrin, vilket redovisas tydligt i både rapporterna och i SMIs verksamhetsberättelse.
Krisse

Inlägg av Krisse »

Jag vill egentligen tacka för denna tråd för det är väldigt intressant med alla åsikter.
Det är först nu som jag har ens börjat reflektera över vaccinationer och som förälder bör man ju faktiskt vara informerad innan man tar beslut, vad man än väljer. Svininfluensa vaccinationen tog ingen av oss.

Hur vi skall göra i framtiden vet jag ej nu, måste läsa mer.

/Krisse
Emmy 080212
Rasmus 091223
annapanna82

Inlägg av annapanna82 »

helamig skrev:
Har en vän vars son dog i magen i PSD 5 veckor innan födseln och börjar genast fundera... Shocked
Hade hon tagit svininfluensavaccinet eller vad var det som fick dig att börja fundera?
Ja, det hade hon. Det var mkt tidigt i graviditeten. Det som fick mig att börja fundera var att jag läste någonstans (var det i Annas krönika eller var det i bloggen obesprutat? Hmm.. kommer ej ihåg) att personen tyckte det kanske fanns ett samband mellan att barnet dog i magen och svininfluensevaccination. Själv har jag ingen aning men man börjar ju fundera mer och mer. Jag är så innerligt glad att jag inte tog vaccinet!

Imorgon kl 9 skall jag och lillen till bvc och ta den första sprutan. Men jag gillar det inte riktigt. Samtidigt vågar jag inte stå över den heller. :?
Anna
Mamma till Isak född 100621
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Men annapanna82, du behöver ju inte ta den nu. Du kan ju be att få vänta. Stämmer det att immunförsvaret tar stryk och inte kan återhämta sig helt framöver ja då är ju beslutet att bespruta oåterkalleligt medans att vänta innebär att det då alltid finns möjlighet att ge din son sprutan.

Vi skulle ta vår 18 mån nu men jag väntar tills jag läst mer.Har väl iofs redan bestämt att det inte blir någe mer sprutande men jag vill läsa iaf. Det är bra att ha möjligheten att fundera och ändra sig kan man ju alltid...att bespruta mer alltså... :wink:

Värme /Luvisen :heart:
SM rookie
helamig

Inlägg av helamig »

Ja, det hade hon. Det var mkt tidigt i graviditeten. Det som fick mig att börja fundera var att jag läste någonstans (var det i Annas krönika eller var det i bloggen obesprutat? Hmm.. kommer ej ihåg) att personen tyckte det kanske fanns ett samband mellan att barnet dog i magen och svininfluensevaccination. Själv har jag ingen aning men man börjar ju fundera mer och mer. Jag är så innerligt glad att jag inte tog vaccinet!

Imorgon kl 9 skall jag och lillen till bvc och ta den första sprutan. Men jag gillar det inte riktigt. Samtidigt vågar jag inte stå över den heller. Confused
Så sorgligt :cry: Ja, vad säger man. Jag förstår att du är glad att du inte tog sprutan.

KRAM
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Nancy

Inlägg av Nancy »

Antonias mamma skrev:Jag har tagit del av många rapporter som också gjort mig övertygad om att hela influensan var skapad i ett laboratorium - vaccinet uppfanns ju FÖRE epidemin (pandemin, enligt WHO) bröt ut. Det är bara att följa pengarna. Det hela var inget annat än ett terrorkapitalistiskt affärskoncept.
Med all respekt för dina erfarenheter Antonias mamma (och dina Sagalinda) men jag har väldigt svårt för den här typen av konspirationsteorier. Det känns helt enkelt inte trovärdigt och hemsidorna där dessa idéer frodas känns mer sensationssökande än seriöst undersökande.

Vänliga hälsningar från Nancy
Hege

Inlägg av Hege »

Jag har också svårt for konspirationsteorier, men inte alls svårt att tro på att någon drar i trådar, och att dessa trådar leder till att någon få tjänar mycket pengar. Och de som har tatt fram vaccinet och sålt det har tjänat mycket pengar. Minst två som satt i WHO's kommite och tillrådde massevaccinationer hade anknytningar till vaccintillverkaren. Det är ingen konspiration, men en fakta som har kommit fram nu nyligen. Och det är pinligt för WHO, milt sagt.

http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/ ... lag=1&id=1
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"