vi har efter mkt räknande på klockan och hur vi ska ställa om E inför resan, bestämt oss för att inte göra det. det kommer krångla till det då vi i så fall måste väcka hnm "Mitt i natten" för hans del, och sen blir det lite si o så med schemat ändå..
så jag har nu tagit till mig av alla dina råd samt de andra som jag hittat på forumet och kör på som ingenting har hänt när vi flyger och försöker få in usa-tiderna på hnm snarast möjligt. jag tror det blir bäst faktiskt.
angående att barnen tar en sista "djupdykning" innan de kan ta rutinerna på riktigt som anna skriver om i shn, är det ngn speciell dag/natt som det brukar vara för de flesta, eller är det väldigt olika?
för E har nog aldrig varit så jobbig som att lägga idag på dagen innan, som idag.. det har varit mkt mera skrik och klagomål och det har tagit mkt längre tid för hnm att somna. kan det vara en djupdykning som är på G? och kommer den hålla i sig under natten tror ni?
än så länge har jag och pappan aldrig kunnat köra en ramsa som går över i bekräftelse på hnm. utan vi har fått ramsa flera gånger och sen vid varje "lugn" har vi kört bekräftelse, ända tills han har tystnat för gott.
är det också vanligt?
det här med vargtimmen har jag också läst på mkt mera om nu, för E vaknade så inatt och det tog 20 min innan han lugnade sig och somnade om. jag började med en pangramsa och väntade sen så länge jag bara kunde och ramsade sen igen.. behövdes ett par ggr till innan han somnade om.
gjorde jag rätt? eller ska jag bara köra en gång och sen ignorera hnm?
och visst behöver jag inte göra bekräftelse under vargtimmarna?
tack på förhand för svar