Klarar han natten nu när han inte ville ha kvällsvällningen?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Marianne77

Klarar han natten nu när han inte ville ha kvällsvällningen?

Inlägg av Marianne77 »

Hej!

Håller tummarna att jag kan få snabbt svar. Lilla Mr. L var en riktigt trött kille idag (kurades vid Gastsjön) vid läggning. Han kunde knappt hålla ögonen öppna när han såg att han skulle få vällning men sen så blev det astmaspray först som det blir ibland och han blev såååå arg :evil: Han ville inte ha välling och pappa försökte. Vi gjorde allt för att få skrattet till godnattet men det blev en ledsen kille i sängs.

Min fråga är eftersom det är första gången har har lagts för natten utan kvällsvällning ca 250ml, hur kommer han klara natten? Ska ja ge honom ifall han vaknar (som han annars inte gör)? Är en gång mat i sängen i natten ingen gång? Eller ska jag kämpa på med ramsning? Eller så kanske jag inte märker något alls i natt av att han inte fick välling?

Tack för att ni finns alla och tack Anna!
Kram Marianne
Storasyster född sep-07, kurad vid 4mån
Lillebror född nov-09, kurad Gastsjön juni 2010
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej!

Jag hade inte gjort någon större affär av att han inte drack sin välling. Kvällsslurken är just en SLURK, ett erbjudande om lite mer mat, det är ju inte ett helt mål.

Mina barn har många gånger varit slut i rutan när det kommit till kvällsslurken. Är man så trött så man bryter ihop, orkar man inte äta. Då gjorde du helt rätt som bara la. Och han kommer sova hela natten precis som vanlig. OM OM OM han motförmodan inte gör det, så behandlar du det som ett uppvak som vilket som helst. En tydlig ramsa!

Det är ju inte vällingen på kvällen som avgör om han är mätt inför natten. Det är hela dagens matintag. Man är inte lika hungrig alla dagar heller.

Attityden! 8) Du gjorde helt rätt!

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Marianne77

Inlägg av Marianne77 »

:D Tusen tack för så snabbt svar, och att jag fick höra att det funkat fint ifall det tackat nej till nattslurk, nu kan jag sova gott. 8)
Storasyster född sep-07, kurad vid 4mån
Lillebror född nov-09, kurad Gastsjön juni 2010
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

:heart:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar