Hur länge bör man vänta?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
malkon mimmil?inen
Inlägg: 67
Blev medlem: lör 18 dec 2004, 15:29
Ort: Link?ping

Hur länge bör man vänta?

Inlägg av malkon mimmil?inen »

Hur länge bör man vänta innan man gör ett nytt försök att kura efter att första försöket havererade?
Hur stora är oddsen att lyckas om man känner i sitt hjärta att det här kommer inte att gå? :(
Jag känner så! Fast vår nuvarande situation håller inte heller, och oj vad jag bankar mig i huvet för det :evil: :evil: :evil: :!: Hur j*vla dum får man bli?!
(Jag vet, hur dum som helst..)
Mamma till Bengan och Sigge.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Om du känner i ditt hjärta attt det inte kommer att gå - ja, då kommer det inte att gå. Men om du känner att det kommer att gå - ja, då går det! Tankens kraft påverkar hela processen och här på forumet kallar vi den för attityd av självklarhet! Det du förmedlar med din attityd är det som barnet läser av. Så enkelt och så svårt är det!

:?: Vad skulle du behöva för att bli av med dina "vargar"? För du kan börja om på en gång om du håller vargen borta!

:idea: Man måset ju inte göra kuren - det finns igen "lag" på det :wink: . Kanske har du en annan lösning som du tror på?
malkon mimmil?inen
Inlägg: 67
Blev medlem: lör 18 dec 2004, 15:29
Ort: Link?ping

Inlägg av malkon mimmil?inen »

Det är attityden av självklarhet som är haken, ja.. Och visst försöker jag peppa mig själv, men det går inte så bra :( . Problemet är ju att det funkar inte nu heller - varken jag eller Sigge sover som folk och det börjar märkas.
Vargen är tveksamheten. När vi gjorde första försöket att kura var attityden så självklar den kan bli eftersom storebrorsan Bengan kurades framgångsrikt för tre år sedan. För säkerhets skull läste jag på och var rustad till tänderna - trodde jag! Sedan hände nåt konstigt, vi fastnade i buffandet. :?: :?: Efter fyra nätter av evigt buffande gav jag upp, den utlösande faktorn var att vi fick veta att Sigge måste operera höften och sen ligga i gipsskena. Jag orkade inte riktigt med det, lösningen blev att ta tillbaka mittlilla hjärta till mammas säng.. Så himmelens dumt, jag vet, men jag är sällan rationell när jag är trött och lessen.
Jag önskar att det fanns en annan lösning. Men jag tror på SHN, för jag VET att den fungerar - om nån annan än jag gör den, ja..
Tack för svar, många kramar!
Mamma till Bengan och Sigge.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära nån, det är mänskligt att misslyckas :cry: och här finns alltid vägar UT :lol:

Vänta tills du slår din egen inre näve i bordet och har fått nog. NU SKA HÄR SOVAS, BASTA :!:

Har barnet en öm far :?: Då kan du rymma hemifrån till nöds. Ut till varglyan kanske :shock: :?: och skjuta vilt :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
malkon mimmil?inen
Inlägg: 67
Blev medlem: lör 18 dec 2004, 15:29
Ort: Link?ping

Inlägg av malkon mimmil?inen »

Hehe, skjuta vargar låter fint :D
Barnets ömma fader har dessvärre (i det här sammanhanget!) en förträfflig nattsömn. Man kan inte ens väcka människan med kanonskott :!: Det enda som får upp honom när han väl slocknat är min väl övade, mycket vassa armbåge. På exakt rätt punkt mellan revbenen :twisted: Så kurandet är nog upp till mig.
Men jag ska göra så, att jag väntar in "nä nu jäv.. ska här sovas".
Tack Anna. Gulle dej! :heart:
Mamma till Bengan och Sigge.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"