Hej
Efter att min dotter har sovit super bra på nätterna har hon helt plötsligt börja gnälla på nätterna..konstant.
Hon gör det mer eller mindre i sömnen. Känner mig handikappad, vet inte vad ska jag göra. Försöker att buffa men då blir hon lugn för stunden, sedan sätter hon igång igen. Drömmer hon? Är det en utvecklingsfas? Tänder? Det bara snurrar i mitt huvud.
Förstår inte, detta gnäll
-
linda.fritzh
- Kontakt:
Förstår inte, detta gnäll
Lilla
Filippa född 100314
-
blivandemamma
- Rådgivare/advisor
Hej Linda!
Jag tror som du säger att barnet inte är riktigt vaket. Flera föräldrar som jag har kontakt med, vittnar om samma sak runt 6-7 månader. Jag skulle tro att det är drömmar som gör sömnen lite orolig. Ibland påverkas det av yttre omständigheter, tex börjar många barn krypa, sitta med mera under den åldern. När det händer mycket på dagarna så är det ju en förändrande period. Om man tänker på hur mycket som händer med ett litet barn under det första levnadsåret, är det helt otroligt. Så mycket händer aldrig på ett och samma år, under en människas liv. Det kan vara bra att ha i åtanke när man funderar över barnen.
Jag skulle inte buffa/ramsa mm om jag inte märkte att hon VERKLIGEN bad om hjälp. Det kan störa mer än det gör nytta, speciellt om hon inte riktigt är vaken. Du kommer höra om hon ber om hjälp!

Anna
Jag tror som du säger att barnet inte är riktigt vaket. Flera föräldrar som jag har kontakt med, vittnar om samma sak runt 6-7 månader. Jag skulle tro att det är drömmar som gör sömnen lite orolig. Ibland påverkas det av yttre omständigheter, tex börjar många barn krypa, sitta med mera under den åldern. När det händer mycket på dagarna så är det ju en förändrande period. Om man tänker på hur mycket som händer med ett litet barn under det första levnadsåret, är det helt otroligt. Så mycket händer aldrig på ett och samma år, under en människas liv. Det kan vara bra att ha i åtanke när man funderar över barnen.
Jag skulle inte buffa/ramsa mm om jag inte märkte att hon VERKLIGEN bad om hjälp. Det kan störa mer än det gör nytta, speciellt om hon inte riktigt är vaken. Du kommer höra om hon ber om hjälp!
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
-
linda.fritzh
- Kontakt:
Tack för ditt snabba svar. Jag hoppas att detta går över snart. Tycker så synd om liten. Hon har haft jättesvårt att sova nu på förmiddagen. Så ledsen, kanske övertrött? Passar inte bra då vi snart ska i väg på babysim. Men vem vet? Hon kanske slapnar av då, eller så blir det värre, när det blir så mycket nytt att ta in.
Just nu sover hon i vårt rum, eftersom hennes rum renoveras. Försöker skynda på så mycket som möjligt. Målar så fort hon sover. Men det är inte lätt när man själv bara har fått sova mellan 1-3 timmar varje natt den senaste veckan.. Hoppas detta släpper snart.
Just nu sover hon i vårt rum, eftersom hennes rum renoveras. Försöker skynda på så mycket som möjligt. Målar så fort hon sover. Men det är inte lätt när man själv bara har fått sova mellan 1-3 timmar varje natt den senaste veckan.. Hoppas detta släpper snart.
Lilla
Filippa född 100314
-
linda.fritzh
- Kontakt:
Hon har inte öroninflammation? Det är det första jag tänker på när mina barn som sovit bra plötsligt sover dåligt... mina har inte haft några direkta symptom mer än att de helt plötsligt börjat sova kasst :/ hoppas hon inte har det, en tanke bara....
-
linda.fritzh
- Kontakt:
Måste tacka dig såååååå mycket_lill skrev:Hon har inte öroninflammation? Det är det första jag tänker på när mina barn som sovit bra plötsligt sover dåligt... mina har inte haft några direkta symptom mer än att de helt plötsligt börjat sova kasst :/ hoppas hon inte har det, en tanke bara....
Filippa har öroninflammation. Har varit på vårdcentralen, tänkte bättre att ta det säkra före det osäkra. Så nu blir det pencillin.
Skulle gärna vilja ha tips hur man får i bebisen pencilin, fick en "spruta" men hon spottar ut det på en gång..
Men ännu en gång, tack
Lilla
Filippa född 100314
-
Nancy
Jag har blandat i välling. Har varit enda sättet att få i mindre barn. Innehåll i spruta brukar mest hamna på barnets tröja.
Jag tror inte man rekommenderas att blanda i välling dock eftersom barnet kanske inte äter upp allt men jag tycker att det har funkat bra.
Hoppas din lilla kryar på sig snart
Kram från Nancy
Jag tror inte man rekommenderas att blanda i välling dock eftersom barnet kanske inte äter upp allt men jag tycker att det har funkat bra.
Hoppas din lilla kryar på sig snart
Kram från Nancy
Stackars liten! Å andra sidan är det ju skönt att veta vad det är och vad man kan göra för att det ska bli bra! Min lille har också precis gått igenom en öroninflammation och han avskydde kåvepenin. Jag har bara gett med sprutan, men kanske nancys förslag med att ge i välling är bättre, man kan ju kanske ha i lite extra för att kompensera för bortfallet? Förstår inte varför de måste ha denna "fruktsmak" som alla barn verkar avsky... krya på er!linda.fritzh skrev:Måste tacka dig såååååå mycket_lill skrev:Hon har inte öroninflammation? Det är det första jag tänker på när mina barn som sovit bra plötsligt sover dåligt... mina har inte haft några direkta symptom mer än att de helt plötsligt börjat sova kasst :/ hoppas hon inte har det, en tanke bara....![]()
Filippa har öroninflammation. Har varit på vårdcentralen, tänkte bättre att ta det säkra före det osäkra. Så nu blir det pencillin.
Skulle gärna vilja ha tips hur man får i bebisen pencilin, fick en "spruta" men hon spottar ut det på en gång..
Men ännu en gång, tack