jag kurar min 8månaders (började på månads-dagen faktiskt) och det verkar gå framåt. speciellt med aptiten! han älskar mat! och han är redan mindre kinkig med att vara på golvet, sitta i stolen etc. det har tidigare vart ett jäkla liv... 8 månaders-ångesten antar jag! men jag tog ett schema ur SHN-boken, läste allt som stod och allt på hemsidan och började.
negativt: mina bröst gör ont av all mjölk.
jag blev så uppspeltav att han sov 6 timmar i sträck första natten att jag inte kunde vila på dagen! efter de 6 timmarna vaknade han efter 2 timmar ända tills morgonen. natt 2 vaknade han efter två timmar hela natten fram till 05:30-08:30, men somnade om efter tillrättaläggning+ramsa. jag försöker att ramsa först och inte gå in, och det fungerade nu ikväll, efter en extra tillrättaläggning utöver nedläggningen.
jag har problem med dagslurarna:
8:30 vakna! tjo och tjim och stoj! upp ur sängen och gosa i mammas säng en stund för att vakna till och skratta. jättekul att vakna! och GUD vad jag saknar honom, haha. är så van vid att kånka runt på honom (är ensamstående, och han föddes när det var -20 ute så jag har burit honom i sjal genom hela iskalla vintern fram tills han kunde sitta upp i en vagn. vi var verkligen fastvuxna!)
10:45 sova (45 min) i vagn. dag 2 somnar han efter att jag sagt dagsramsan och puttat vagnen. väldigt förvånande för mig, dag 1 tog det en kvart.
så långt allt väl.
13:45 sova (1,5h) i vagn. han somnar efter 10 min men vaknar till efter några minuter. jag får vagna och sen somnar han om efter 10 till. sover i 20, sedan håller man på så. men det går iallafall att få honom att sova ett tag, så att jag väcker honom när det är dags.
har ett till sovpass 17:15-17:40 som han vägrade vagnas till sömns både dag 1 och dag 2. knappt lugna ner sig! han är glad och kan skratta ända tills vi ska sova 20:30, äter även jättemycket båda målen därimellan och somnar nu på tredje natten efter två tillrättaläggningar+solfjäder+ramsa. men jag vill inte att det ska bero på utmattning! jag vill att han ska somna av fri vilja! det är jättekonstigt att han är så pigg i nästan 5,5 timmar...
jag funderar på att göra ett 45min pass 13:45-14:30, och sen ett 20min 17-17:20. samt att byta från vagn till säng. min säng? hans säng? kan jag ändra mig imorgon eller ska jag vänta? ska jag köra 17-17:45 istället så han får över 14 timmar? vad tycker ni om allt det här?
oj nu blev det väldigt tjötigt
/sara