Hej igen,
Elias är nu 11 månader och det känns som om vi aldrig slutar kura. Sommaren med resor, sova borta osv. har stört Elias sömn, men framförallt kämpar vi fortfarande med hans mornar. Han sover inte sina 12 timmar om natten, vaknar alltid för tidigt. Ibland kan vi genom att ramsa utanför hans dörr få honom att somna om. Oftast ramsar vi dock fram tills det är dags för godmorgon. Han protesterar aldrig högt, men har heklt enkelt svårt att komma till ro och somna om. Vi har provat att lägga om hans schema.
Ser nu ut så här:
06.30 godmorgon + lite välling
08.00 gröt
11.00 lunch
11.30 sova 2 timmar
14.00 mellis
17.15 gröt
18.15 välling + godnatt
Då vi precis gjort om schemat så sover Elias inte riktigt sina två timmar över lunch. Ofta blir det en och en halv. Lyckas hålla honom vaken på fm. På em kan det ibland bli svårt då han inte sover sina två timmar.
Känns som om vi aldrig fått honom att sova sina 12 timmar om natten. Befinner oss under ständig kurning. Har provat allt om morgonen för att få honom att somna om, ramsa, väckarklocka, buffa...
SNÄLLA, är trött på att kura jämt. Vad kan vi göra?
Elias Mama
Slutar aldrig kura
Slutar aldrig kura
Mamma till en go liten Elias, född september 2009
Hej EliasMama!
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#90119
Jag ger dig länken om tidiga morgnar om du inte redan läst den.
Låter som att ni ramsar för mycket på morgonen, om han inte är ledsen utan bara knorrar så låt honom vara ifred. Annars står det bra beskrivet i tråden hur du kan gå till väga.
Är det tillräckligt mörkt i rummet? Det ska vara helt mörkt så inget ljus stör på morgonen.
Äter han bara ett "riktigt" mål om dagen? Han behöver två rejäla mål med riktig mat, lunch och middag. Gröt kan han äta till mellis eller frukost.
Det var mina tips.
Kram Bea
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#90119
Jag ger dig länken om tidiga morgnar om du inte redan läst den.
Låter som att ni ramsar för mycket på morgonen, om han inte är ledsen utan bara knorrar så låt honom vara ifred. Annars står det bra beskrivet i tråden hur du kan gå till väga.
Det var mina tips.
Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa
född okt -07
och livsnjutaren Ellen
född april -11
och livsnjutaren Ellen
Tack för på att Bea. Hans rum är kolmörkt och svalt. Vi har funderat på att ge honom riktig mat till middag. Kanske överramsar vi på morgonen. Känns som om det verkligen är finlir vad gäller ramsandet. Kanske skall vi tillåta mer gnäll. Min tanke var att om han ligger och knorrar och gnäller för länge så vaknar han mer och mer. Blir mer och mer upprörd. Då får jag ramsa mer.
EliasMama
EliasMama
Mamma till en go liten Elias, född september 2009
Hej igen!
Jag tycker absolut att ni ska ge en riktig middag så att han är riktigt mätt när han sover för natten.
Ge en pangramsa och välj sedan en av de olika sätt som beskrivs i tråden. Ta på en hejdundrande attityd och kör!
Kram
Jag tycker absolut att ni ska ge en riktig middag så att han är riktigt mätt när han sover för natten.
Ge en pangramsa och välj sedan en av de olika sätt som beskrivs i tråden. Ta på en hejdundrande attityd och kör!
Kram
Mamma till solstrålen Elsa
född okt -07
och livsnjutaren Ellen
född april -11
och livsnjutaren Ellen