Vår fine lille son är nu snart 9 månader och när han var 4 mån fick vi här hjälp och stöd att kura honom. Numera pratar vi om livet före och efter kuren. Vilken skillnad det blev på den lille killen efter kuren!!!! Vi har känt oss nästan som att vi blev frälsta
MEN.....
Sedan några veckor tillbaka (ca 6 veckor) har den lille gynnaren börjat vakna tidigt varje morgon
Mellan 04.45 och 06.30 vaknar han med övervikt åt 04.45 vilket ju ställer hela dagsschemat på ända. Vi ser ett samband med att han började kunna resa sig till stående. Han är väldigt vaken och vi lyckas inte få honom att somna om. I samband med läggning på kvällen har han oxå börjat vara mkt arg. Ja faktiskt även när han ska läggas på dagen.
Både min man och jag har varit långlediga hela sommaren så det har inte varit ett jätteproblem för oss men nästa vecka börjar min man arbeta igen.
Vid läggning igår kväll tog det 54 minuter innan ramsan tog och på morgonen känns det omöjligt att få honom att somna om igen. Han blir snabbt jättearg, vilket går över till "ledsenhet" och han är uthållig! Han lyssnar inte till ramsan men han blir tyst så fort vi går in. Det är tydligt att han hoppas på att bli upptagen. Vi lägger honom ner och ramsar ut till följd att han blir ännu mer ledsen än vad han var innan vi gick in. Känns som att vi stör mer än hjälper när vi går in och lägger honom ner.
Vi skulle behöva lite tips på hur vi kan förändra schemat för att stävja de tidiga morgnarna + få hjälp med hur man ska göra för att lugna honom och få honom att inte bli så uppriven så fort vi går ut ur rummet när han ska sova. Se nuvarande schema nedan. Han älskar att bli buffad men blir bara JÄTTELEDSEN när man slutar, så det försöker vi att inte göra. Att solfjädra tycker jag inte heller funkar för han vrider sig hela tiden för att försöka se att vi fortfarande är där... (antar att det har med 8måns-ångest att göra), men tar tacksamt emot tips på hur vi ska gå tillväga.
19-07 sova natt (har dock inte vaknat kl 07 på lääääänge)
07- Frukost
8.30-9.15 tupplur
10 - mellanmål
12-13 tupplur (blir oftast bara 45 min)
13 Lunch (lagad mat)
15.15-16 tupplur
16 mellanmål
18 middag
19 - GoNatt
Med vänliga hälsningar
Barbamamman