Frågor om mens, amning och pumpande.

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

kissemjao

Inlägg av kissemjao »

Om det är teet, flitigt ammande plus extra pumpande på bröstet, eller kombinationen av hela alltet, vet jag inte. Men nu rinner bröstet friskt i alla fall. Visserligen tenderar lilleman att "tramsa" vid bröstet ändå. Hans favvosyssla förutom att äta vid bröstet eller leka piraya, är att fånga mammas blick och fyra av leenden som fullkomligen vräker omkull mig i en blöt hög (allt förlåtet!). Supermysigt, men inte alltid så effektiv för en hungrig bebismage. Men, jag antar att han själv kommer att komma underfund med detta.
Kommer ändå fullfölja te-kuren så som jag råddes här ovan.

Och gubben frågade nyss om jag ville ha ett glas rödvin... Ska fundera.
Begåvad med :heart: Nell född jan-03 och Jakob född -05 :heart: .
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jag läste runt lite grann på forumet och det är rätt många som infört banan/gröt på reportoaren vid 3 mån ålder (det vågade ju inte jag göra, skrämd som man var av BVC med allergirisker med mat innan 4 mån). Kul att bröstet flödar, Grattis!! Synd bara att din son konverterar till piraya så fort han får syn på tuttarna på dig - Jag får väl hänvisa till grepp som någon tidigare refererade till.

Kram F O:)
Hannapanna

Inlägg av Hannapanna »

Hej kissemjao!

Jag träffade på en mamma som alltid fick lägga en tunn sjal (på något ickekvävande sätt) över sin pojke, för att han inte skulle bli störd av omgivningen när han ammades...

Hoppas du får ordning på pirajatendenserna! :D
Mamma till Ylva, född 26 juli 2004 och Isak, född 19 juli 2006.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ja, GOTT sa jag inte att det var... :wink: :lol:
Men hjälper gör det! :D

Skönt att det funkar! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
kissemjao

Inlägg av kissemjao »

om det är någon som undrar så kan jag berätta att luzernte smakar mögligt hö. spexigt! :roll: :lol:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Ja, mögligt hö är en träffande beskrivning! :lol:
Jag tyckte ändå det var NÅGOT bättre att dricka svalt än varmt.
Då kan man få det överstökat fort :wink:

Överkurs: Det sägs att Luzernört är något som växer vilt och som mjölkkossor äter för att öka sin produktion, och som du ser funkar det även på vanligt folk :wink:

kram anna
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Hur gick fortsättningen, kissemjao??
kissemjao

Inlägg av kissemjao »

Jo nu flödar mjölken, helt enligt tillgång och efterfrågan. Men så har vi drabbats av löss, jag och min dotter. Det som inte dödar härdar? :x
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Vad skönt med mjölken!! :D :D :D

Vad FRUKTANSVÄRT med lössen!! :shock: :shock: Det kryper i hela mig! :shock:

kram anna
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Mjölken: Ja då skall det hålla fram till 4 mån då du så smått börjar introducera fastisar. Vad duktig du/ni är :thumbsup: O:)

Huvudlöss: Nä fy bubblan, sån ohyra har jag faktiskt aldrig haft med att göra (peppar, peppar ta i .... 8-[ )

Kram på dig och tuttisen :lol: :lol: :lol: :heart:
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Om teet smakar alltför äckligt( och det verkar det ju göra) så funkar faktiskt lättöl till att öka mjölkmängden. Kanske är mer i din smak :D
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Mamma mia

Inlägg av Mamma mia »

Man kan även blanda i anisfrö och fänkål (köps på hälsokosten)tillsammans med luzern, detta tillsammans med honung gör att det faktiskt är riktigt gott. =P~ :wink: :D
Mamma till en liten underbart go tjej, Agnes f?dd p? julafton 04!
SHN kur startad 20/5

Bild
kissemjao

Inlägg av kissemjao »

Tackar för tipset för hur man hottar upp drycken. Kan ju kanske komma att behövas.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:roll: Satt och kikade igenom trådar jag inte läst :shock: (de är få - men de finns...) och fann bla denna...

:?: Hur intressant lät själva rubriken egentligen :shock: :lol: ? Och så fann man denna fulkomligt sanslösa tråd med en amningshjälperska med ruter i :shock: :thumbsup: (lika utrotningshotad som jag själv :wink: ) och en massa bra tips om öl och rödvin :shock: :lol: ! Synd att jag inte ammat... :mrgreen:

:heart: Jag kan inte låta bli att bara tycka om detta forum och dess ljuvliga forumister! Om ni inte visste det redan... :roll: 8) :lol:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Varför ammade inte Mammuten? Frågar amningshjälperskan näsvist och hoppas att jag inte trampar på några ömma tår... *hrm*... hovar menar jag naturligtvis :lol: :oops: :lol:

Amning blir till vad man gör det till... går man omkring och är hysteriskt rädd för att kålpudding och apelsiner skall orsaka magknip eller att ungen skall bli dragen på en 4 lättbira om dagen - Då har man gjort sig problem som kanske inte ens finns. Likaså om man köper amningshjälpens, totalt hutlösa, tilltro till exklusiv amning i 6 månader... Inte undra på att vissas utdrivningsreflexer inte funkar när vi måste leva under en sån press.

:idea: Jag kanske borde ändra alias till "Kossan" vad säger du Mammut? :lol: :lol: :lol:

p.s. Rödvinet skulle inte intas oralt utan baddas på ömmande bröstvårtor. Fast personligen hände det att jag drack upp resten i glaset (inte flaskan) detta till trots - Tänk på alla fransyskor för hundra gubbar. d.s.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"