Frågor om mens, amning och pumpande.
Om det är teet, flitigt ammande plus extra pumpande på bröstet, eller kombinationen av hela alltet, vet jag inte. Men nu rinner bröstet friskt i alla fall. Visserligen tenderar lilleman att "tramsa" vid bröstet ändå. Hans favvosyssla förutom att äta vid bröstet eller leka piraya, är att fånga mammas blick och fyra av leenden som fullkomligen vräker omkull mig i en blöt hög (allt förlåtet!). Supermysigt, men inte alltid så effektiv för en hungrig bebismage. Men, jag antar att han själv kommer att komma underfund med detta.
Kommer ändå fullfölja te-kuren så som jag råddes här ovan.
Och gubben frågade nyss om jag ville ha ett glas rödvin... Ska fundera.
Kommer ändå fullfölja te-kuren så som jag råddes här ovan.
Och gubben frågade nyss om jag ville ha ett glas rödvin... Ska fundera.
Begåvad med
Nell född jan-03 och Jakob född -05
.
-
*frieda*
Jag läste runt lite grann på forumet och det är rätt många som infört banan/gröt på reportoaren vid 3 mån ålder (det vågade ju inte jag göra, skrämd som man var av BVC med allergirisker med mat innan 4 mån). Kul att bröstet flödar, Grattis!! Synd bara att din son konverterar till piraya så fort han får syn på tuttarna på dig - Jag får väl hänvisa till grepp som någon tidigare refererade till.
Kram F O:)
Kram F O:)
-
Hannapanna
Ja, mögligt hö är en träffande beskrivning!
Jag tyckte ändå det var NÅGOT bättre att dricka svalt än varmt.
Då kan man få det överstökat fort
Överkurs: Det sägs att Luzernört är något som växer vilt och som mjölkkossor äter för att öka sin produktion, och som du ser funkar det även på vanligt folk
kram anna
Jag tyckte ändå det var NÅGOT bättre att dricka svalt än varmt.
Då kan man få det överstökat fort
Överkurs: Det sägs att Luzernört är något som växer vilt och som mjölkkossor äter för att öka sin produktion, och som du ser funkar det även på vanligt folk
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
*frieda*
-
Gäst
-
*frieda*
Varför ammade inte Mammuten? Frågar amningshjälperskan näsvist och hoppas att jag inte trampar på några ömma tår... *hrm*... hovar menar jag naturligtvis
Amning blir till vad man gör det till... går man omkring och är hysteriskt rädd för att kålpudding och apelsiner skall orsaka magknip eller att ungen skall bli dragen på en 4 lättbira om dagen - Då har man gjort sig problem som kanske inte ens finns. Likaså om man köper amningshjälpens, totalt hutlösa, tilltro till exklusiv amning i 6 månader... Inte undra på att vissas utdrivningsreflexer inte funkar när vi måste leva under en sån press.
Jag kanske borde ändra alias till "Kossan" vad säger du Mammut?
p.s. Rödvinet skulle inte intas oralt utan baddas på ömmande bröstvårtor. Fast personligen hände det att jag drack upp resten i glaset (inte flaskan) detta till trots - Tänk på alla fransyskor för hundra gubbar. d.s.
Amning blir till vad man gör det till... går man omkring och är hysteriskt rädd för att kålpudding och apelsiner skall orsaka magknip eller att ungen skall bli dragen på en 4 lättbira om dagen - Då har man gjort sig problem som kanske inte ens finns. Likaså om man köper amningshjälpens, totalt hutlösa, tilltro till exklusiv amning i 6 månader... Inte undra på att vissas utdrivningsreflexer inte funkar när vi måste leva under en sån press.
p.s. Rödvinet skulle inte intas oralt utan baddas på ömmande bröstvårtor. Fast personligen hände det att jag drack upp resten i glaset (inte flaskan) detta till trots - Tänk på alla fransyskor för hundra gubbar. d.s.