Är ny på forumet och i sammanhanget. Kurar nu vår dotter som är 6 mån, tredje natten på gångs.
Första natten, dagen samt andra natten har gått över förväntan.
Jag vagnade, ramsade, ramsade mer (till den punkt att nog grannarna var på väg att ringa polisen i vårt annars lugna villaområde.) och när det inte hjälpte, gjorde jag tillrättaläggningen på nytt och solfjädrade henne ungefär tills hon somnade. Första dagen somnade hon efter lite vagnande och ca 5-10 minuter och det verkade vara på väg åt bättre hållet. Idag har det tagit 15-20 minuter inklusive solfjädring som jag fått ta till under två av dagens lurar.
Å andra sidan ser hon ju ett mönster eftersom stortjutet kommer senast när jag lägger henne i softliften till vagnen och enda sättet jag fått slut på det är med solfjädringen.
Gör jag nåt fel med dagslurarna?
Förresten, hon ligger på rygg. Hon verkar trivas på rygg (och sida) när hon sover fast hon ligger mycket på mage när hon är vaken.
Eftersom så mycket tid gått åt till att lugna hennes protester så hon kan sova, har hennes lurar varit kortare än tänkt, för jag har förstått så att man ska väcka vid "vanlig" tid ändå så att schemat hålls. Men så läste jag i en tråd att man ska lägga till den där extra kvarten om älsklingen inte somnat genast för en 45 minuterslur.
Då förskjuts ju hela dagens program med en timme, för det är tre sådana lurar inplanerade på dagen;
väckning 07.00
- morgonlur 8.45 - 9.30 (45 min)
- middagslur 11.15-12.45 (1.5 h)
- eftermiddagslur 1 14.45 - 15.30 (45 min)
- eftermiddagslur 2 17.00 - 17.45 (45 min)
gonatti kl 20.00
och i ännu en annan tråd så sades det att man inte ska ramsa ett argt barn. Men hur sjutton ska jag få henne att inse att nu ska hon vila för hon får ändå inte komma upp ur vagnen förrän luren ska vara slut
Några goda råd till en nybörjare som inte vet om det bär av åt rätt håll...
tack på förhand!