hej tinasDag,
tack för ditt svar & ingen fara.. det är så när man fixar o donar mkt hemma.. tiden flyger hehe
tack för dina värmande ord, de hjälper mkt!!
nu börjar det faktiskt kännas lite bättre och bättre för varje läggning/nattning, så det är skönt.
nattningen igår inför natt 5, gick snabbare, tog bara 13 minuter och sen sov lillen!

och då hade vi våra bästa vänner över och ät kräftor och hade en ganska hög volym i v-rummet, men han stördes inte utan sov som en liten prins. vaknade en gång strax efter 6, men jag körde en pangramsa på en gång, gick på toa och sen när jag kom tillbaka så sov han
är det så att han sover mkt djupare/tyngre nu när han somnar in själv, eller är det bara jag som känner att det är så och att han inte väcks av minsta ljud som innan?
känns underbart att väcka hnm på morgonarna nu, han är glad och känns mkt mer utvilad.
vissa av lurarna är lite krångligare som sagt, men det verkar bara vara att kämpa på med dem.. så kommer de också att sätta sig.
det som ännu inte helt känns som att det riktigt har klickat är ramsan som ska gå över i bekräftelse på en gång.. oftast så får jag ramsa kanske 1-2 ggr och sen ger jag bekräftelse också 1-2 gånger, för att han protesterar efter den första gången.
har även läst en del om Barnaboken på forumet, är det samma innehåll som Internationella SHN-boken (som jag har och använder mig av) eller är det viktigt att ha barnaboken också? ngn som har input?
from dagen när vi åker till usa, så kommer ju Elliott att få sova i samma rum som oss.. jag har inhandlat svart lakan, tvättlina och klädnypor. Är det ngt mera att tänka på, eller är det bara att "låtsas" att hans hörna som vi gör åt hnm i hotellet, är hans rum och att vi inte är inne i det när vi är på "vår sida" så att säga?
nu äntligen så tror jag att marginalkvartarna har satt sig i mitt huvud,

jag använde mig av en sån i morses.. han skulle sova 9-9.45, men somnade först 9.30. då lät jag hnm sova i 20 min istället och väckte hnm 9.50, alltså inom en kvart från det att han eg skulle ha vaknat. rätt tänkt?
ok, nu laddar vi för natt 6 (natt 2 i uppföljningsveckan) ikväll..
tack för alla goda råd & kom gärna med fler om det känns så

:)
KRAM