Hej!
Vår lilla tös har blivit sååååååå gnällig sista dagarna. Trodde det var nya tanden som höll på att tränga igenom ( femte i raden..) men den är ute nu och gnället fortsätter. Hon har väldigt ojämn aptit och vill helst bar dricka vatten och äta frukt om hon får. Hon gnuggar sitt högra öra en hel del oxå. Har läst att dom kan göra så när kindtänderna är på väg men det är hon väl för ung för?! Om hon hade öroninflammation borde hon väl skrika när vi tar på örat? Ingen feber men konstant ögongnugg mellan varje lur. Hon verkar väldigt trött hela tiden nu.. Vi kurade henne för en månad sen lite drygt och nätterna funkar så bra. Dagslurarna strular ibland men går väl hyfsat tycker jag. Finns det något i schemat vi bör ändra?
07.00 Godmorgon eller snarare 06.45 för jämnan
07.20 Frukost, gröt och frukt
Prommenad med hunden lek och krypträning
08.40 Liten ersättningsslurk, borsta tänderna.
09.00-09.45 Sova
Handla, gunga, leka
11.15 Lunch m familjen. Stor portion mat. Mest hemlagat, frukt och vatten
12.30-14.00 Sova
14.30 Mellis. Olika varje dag+ ersättning
Gå med hunden, leka.
16.15-17.00 sova om vi fick som vi ville. Oftast pladdrar hon så endast 20 min blir kvar..
17.30 Middag m familjen. Förut gröt men hon verkar ha ledsnat på det. En stor burk mat går in och frukt på det.
Lek och prommis
18.30 Nattslurk, tandborstning och lattjolajbans.
19.00 Godnatt! Pladdrar 20-30 min, inte ledsen!
Vad tror ni? Finns det nåt att ändra på?
Tack för ett superforum!
Tar gnället slut snart?
Tar gnället slut snart?
Mamma till toksöt flicka född 2010-01-07. Kurad vid 6 månaders ålder.
-
TorpSara
Hej!
Håller med tidigare skribent gällande örat.
Kanske också att ni ska tänka "sova 20 min på eft middagen, men ha förutsättningar under de 45 min" enligt schemat. Alltså klocka henne 20 min från att hon somnar.
Vår 8 mån ångest började vid den åldern - kanske en begynnande sådan. E fick utslag och hudprickar under sin ångest, skorv i håret och annat mysko - precis som AW skriver i Barnaboken.
Kom ihåg, frågor kommer och går, men svaren är alltid de samma - lugna trygga och säkra.
:thumbsup:
Håller med tidigare skribent gällande örat.
Kanske också att ni ska tänka "sova 20 min på eft middagen, men ha förutsättningar under de 45 min" enligt schemat. Alltså klocka henne 20 min från att hon somnar.
Vår 8 mån ångest började vid den åldern - kanske en begynnande sådan. E fick utslag och hudprickar under sin ångest, skorv i håret och annat mysko - precis som AW skriver i Barnaboken.
Kom ihåg, frågor kommer och går, men svaren är alltid de samma - lugna trygga och säkra.
:thumbsup:
//Anna
Mamma till Ester -
född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Mamma till Ester -
Tack så mycket för era snabba svar! Som ni skrev så ger vi alltid förutsättningarna för 45 min på em men det blir sällan så... Nu har hon även vaknat strax innan 06.00 ett par dagar och pladdrat och hojtat en del. Hon har inte fått komma upp tidigare än marginalkvarten men vi har blivit tvugna att gå in till henne ett par gånger då hon slängt snutte åt skogen och lagt sig på tvären eller knölat upp sig i nåt hörn i sängen. Hör detta till ångesten oxå? Vi har även hört henne skrika till nån gång på nätterna för att sedan somna om själv. Drömmer dom mycket i den här åldern? När hon har varit vaken så där länge på morgonen brukar vi plussa på 15 minuter på 1 eller 2 av sömnpassen så hon kommer ikapp. Är det fel?
Ja visst kan det vara trötthetstecken det där gnugget i örat men det är ju så att hon har hållit på så ett tag nu. Hon känns rätt trött hela tiden just nu. Kan det vara att hon fortfarande ligger back på sömnen och inte har kommit i fas efter hennes 6 månader av usel sömn? Hon kurades ju för drygt en månad sen bara... Vi bokar läkartid imorgon till fröken gällande örat.
Tusen tack igen!
Ja visst kan det vara trötthetstecken det där gnugget i örat men det är ju så att hon har hållit på så ett tag nu. Hon känns rätt trött hela tiden just nu. Kan det vara att hon fortfarande ligger back på sömnen och inte har kommit i fas efter hennes 6 månader av usel sömn? Hon kurades ju för drygt en månad sen bara... Vi bokar läkartid imorgon till fröken gällande örat.
Tusen tack igen!
Mamma till toksöt flicka född 2010-01-07. Kurad vid 6 månaders ålder.