Min son nästan plågsig till sömns.......

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Janusch

Min son nästan plågsig till sömns.......

Inlägg av Janusch »

Min lilla prins är nu nästan 4 mån. Sover nästan varje natt. Men insomnandet är ett problem. Stackaren gnyr, vrider, stönar och slänger sig fram och tillbaka innan han somnar, lite gråt är inblandat. Jag lägger oftas handen på hans panna, gungar hans rumpa och försöker lugna honom , ibland hjälper det. Han ser så plågad ut. Ibland tar jag upp honom tills han lungnat sig och nästan har somnat i min famn. Det känns som om han inte hittar rätt ställning för insomnandet och därför blir arg. Han är en ligga på sidan kille. Vill så gärna att han somnar skönt inte plågar sig så till sömns....känner någon igen detta och har något tips
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hej! Välkommen hit!

Inte tycker väl jag att det låter så värst plågsamt? Vi alla tar ju olika lång tid på oss att komma till ro, och nog händer det att du bökar och stökar ett tag innan du somnar på kvällen också? Jag tycker inte att man ska störa så mycket, utan låt honom böka på. Blir han ledsen, ja då ska du ju hjälpa, men bara stök och bök är ju inte plågsamt. Det TAR ett tag för dem att hitta rätt till sömnen själva, men det är en fin gåva de har sedan, hela livet! :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"