Fnurra på tråden...

Skriv svar
My Precious

Fnurra på tråden...

Inlägg av My Precious »

Min tös har varit en säker sovare sen kurning vid dryga fem månaders ålder.

Vi har inga direkt stora problem... har ju läst SHN-boken och tycker att jag har klarat mig ganska så bra.

Det som händer nu är att lillfia nattas och jag ramsar mig ut ur rummet, som så varje natt sen kurning. Igår började hon med att vakna, gå upp och tända lampan, hon är kvar i rummet och leker. Hon har inte försökt öppna dörren själv och även om hon försökte så är den för trög för henne att öppna.

1. Är det okej att hon är uppe och leker själv? Hon har ett lugn och ro över sig.

2. Om hon skriker AJ AJ, som hon har gjort vid nåt tillfälle, vad gör jag då? Då visade hon mig ett finger som skulle ha gjort ont. Det som jag gjorde sist var att kolla var det var. För hon har tidigare haft inre blödningar, som ledde till blodtransfusion etc, man kom aldrig fram till vad hennes olje-liknande blödningar var. Vi låg inne på sjukhus i en vecka på Östra Sjukhuset. Om det händer igen, så ska vi in akut och de kommer troligen öppna henne för att se var i tarmen det sker.

KRAM
Mamma till coola Tara, 080520, prematurflicka (28 dagar tidig)
TUFFING SOM HUNNIT IKAPP SIG ORDENTLIGT
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Flyttar den här tråden till sömnfnurreforumet :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
My Precious

Inlägg av My Precious »

Okej... skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig med svaren oxå :)
Mamma till coola Tara, 080520, prematurflicka (28 dagar tidig)
TUFFING SOM HUNNIT IKAPP SIG ORDENTLIGT
miniz

Inlägg av miniz »

Hej!

Ursäkta att det dröjt med svar.

Pà den första fràgan sà är beskedet, pà natten sover man!
Inget annat, leka gör man pà dagen. Sà om du hör henne hàlla pà där inne kan du antingen ramsa om det räcker eller sà fàr du visa dig i dörren sà hon förstàr.
Är hon dryga tvà àr? Dà borde hon ännu ha sin spjälsäng. Anna W rekommenderar spjälsäng till efter trotsàldern. Och hon vet ju vad hon pratar om. :wink:

Pà den andra fràgan màste du bara känna efter själv. Är det alvarligt och du inte fàr ro sà gà in och kolla, men tänk pà att all trafik inne i rummet stör, bàde läggningen och sömnen.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"