Vad roligt att se att forumet är precis sig likt! Underbart härligt!
Vi har två underbara barn som ibland är väldigt intensiva precis som sina föräldrar, påhittiga, myror i brallan, nej, ja, vill inte.....Alfred är drygt tre och Majken fyller två.
Det som jag funderar över är vad pappan gör rätt på morgonen. När han går upp och fixar frukost och helt enkelt har hand om allt, så fungerar det. Det vill säga barnen äter, plockar undan, klär på sig, och leker. Under tiden kan pappan sitta framför datorn.
När jag har morgonen ska Majken helt plötsligt inte ha gröt, Alfred bryter ihop för att han spillt, mamman bryter ihop för att hon inte hunnit dricka kaffe
Det blir liksom kaos, alla tappar riktning och helt plötsligt måste jag styra skeppet. Alfred frågar tusen frågor typ, Vad ska vi göra idag? Vad blir det för mat idag? Majken vill inte klä på sig, slänger sig på golvet och skriker.
Så ni kloka mammor och pappor där ute vad är det jag inte har 8) på morgonen.
Det känns tråkigt att familjen mår bäst av att jag ligger i sängen och läser på morgonen för så fort jag visar mig spårar det ut. Under resten av dagen fungerar det fint.
Om jag ska försöka tänka själv kan det ju vara så att pappan är tråkigare och tydligare.
Jag hamnar lätt i jag fixar konflikten, alla ska ha det bra, inga skrik, för att jag så gärna vill ha en lugn morgon. Jag vill vara ifred.
Phu, nu har jag erkänt.
tack för ordet