En 1,5 åring och en 4 månaders i samma rum?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
jennyabris
Kontakt:

En 1,5 åring och en 4 månaders i samma rum?

Inlägg av jennyabris »

Hej! :)

Nu behöver jag eran hjälp igen.
Jag ska lägga mina troll i samma sovrum, vi bor bara i en tvåa så helst så fort det bara går!

Min första dotter har hunnit bli 1,8år nu och min andra dotter är drygt 3 månader.
2an ska kuras från och med 4 mån dagen!
Och sedan tänker vi lägga dom i samma rum.

Den äldsta är kuran sedan 4 månader också, vi lägger henne själv i ett mörkt rum där hon sen ligger och pratar sej själv till sömns.

Men nu är jag orolig att inflytten av lillan ska förstöra 1ans goda nattsömn?

Hur har ni andra i samma sits burit er åt?
För att dom ska störa varandra så lite som möjligt och istället tycka det är mysigt att sova tillsammans.

Mitt mål är ju att i slutändan kunna bada båda barnen tillsammans på kvällen, sitta med dom i soffan och dom får varsin vällingflaska och sedan busa in i deras rum och bädda ner båda två och kunna lämna två nöjda busfrön för att somna skönt och sova natten igenom.

Hur ska jag börja?

Tack på förhand! <3
Wilma 2009-01-11. <3
Othilia 2010-05-09. <3

18 år och mamma till två!
Barnaboken är min bibel!!
strömming

Inlägg av strömming »

Jag hade samma oro innan vår lillkille nykurad flyttade in till storasyster, men det har medfört att båda två faktiskt sover bättre! Om du tror att det går så gör det det! :D

Vi gör precis som du, badar tillsammans, äter i soffan, välling eller vad den stora nu vill ha (macka, yoggi, mjölk) busar och så bums i säng med båda två och så sover de båda till klockan ringer. Vi kurade dock inte hemma utan han hade kurats innan (i Gastsjön!) och efter 10 dagar hemma fick han flytta in.
I född 080813. 40+6. Kurstart 23 februari 2009.
R född 100125. 39+3. Kurad på SHN-kurkurs i Gastsjön, juni 2010.
A född 120129, 36+2. Kurstart 21 september 2012.
jennyabris
Kontakt:

Inlägg av jennyabris »

Hej, tack för svar!

Våran lilla snart 3 månaders sover redan hela natten utan att ha blivit kurad.
Inte 12 timmar, men från typ kl 22.00 - 08.00.
Så jag hoppas att det lilla blir en lätt match att rätta till.

Vi börjar 9 september, och sedan låter vi det sätta sej en vecka, sen är det in flytt till storesyster!

Men om någon av dina vaknar och skriker, väcker dom inte varann då?
och om dom gör det, blir det inte värsta kaoset?

mvh!
Wilma 2009-01-11. <3
Othilia 2010-05-09. <3

strömming

Inlägg av strömming »

Nej vet du vad som är så coolt, den ena (oftast den lilla) kan vakna och gallskrika och jag går in och buffar, vänder eller vad jag nu gör och går med ramsa och den stora bara sover som en stock genom allting! Bara du gör det med självförtroende så kommer det att gå så bra så bra! Nu ramsar vi mest från vårt sovrum ifall det behövs på natten men vi har haft rikigt stökiga nätter med lilla utan att den stora märkt någonting. Hon bara sover!

Lycka till, det kommer gå jättebra för er!

Någon gång har storasyster vaknat men hon har köpt att vi håller på med lillebror och somnat om snabbt. Vi har även hört att storasyster ramsar lillebror om det är morgon och hon har vaknat tidigt!

Jag var verkligen orolig för att ha båda i samma rum men det är så mycket bättre än jag trodde att det skulle bli.:)
I född 080813. 40+6. Kurstart 23 februari 2009.
R född 100125. 39+3. Kurad på SHN-kurkurs i Gastsjön, juni 2010.
A född 120129, 36+2. Kurstart 21 september 2012.
Nancy

Inlägg av Nancy »

Vilka fina och peppande svar i tråden :D

Kan bara instämma med föregående talare.

Mina tre äldsta töser sover i samma rum. Egentligen skall väl minsta Leonor sova där också men det har bara inte blivit av. Om mormor sover över flyttar vi in henne till systrarna dock och det går jättebra.

Lani (snart 2 år) har haft lite hyss för sig innan hon somnat och vi har upptäckt det vid 23-tiden. Då har vi tänt i taket, burit ut Lani, bytt hennes sängkläder, burit tillbaks Lani och genom alltihop pratat i vanlig samtalston.

Leia (5 år) och Lussi (3 år) har inte rört en fena utan lugnt sovit sig igenom alltihop.

Det kommer att gå jättefint att flytta ihop barna dina jennyabris :D

Kram från Nancy
jennyabris
Kontakt:

Inlägg av jennyabris »

Tack för alla svar!!
Nu känner jag mej mycket säkrare på det här, nu väntar vi på 4 mån dagen och sedan så återkommer jag med fler frågor förmodligen!! ;D

Kram!!
Wilma 2009-01-11. <3
Othilia 2010-05-09. <3

Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"