Just det... Måste också fråga: det är ju enkelt att blockera dörren på kvällen vid läggdags. Då är hon ju van att höra oss i rörelse utanför, men mitt i natten ska man ju sova? Hur beter man sig då? Kanske vår ide att låta henne gå runt själv inte var så dum iaf- man kanske skulle vänta tills hon står och hoppar efter uppmärksamhet bredvid vår säng och DÅ säga: gå och lägg dig?
Plus, hur får jag henne att gå tillbaka själv, eller att klättra tillbaka in i sängen??? Min lilla tjej är inte rädd för att ta en fight. Hon gör inte gärna saker självmant eller på beställning. Förtrots?? Hon är 2 år och 1 månad.
Sorry att stjäla plats på din tråd NINA men det kanske kan vara bra att samla liknande grejer på samma ställe?
Sängurhoppare som inte slutar-frustrerad!!!
-
hanna-raori
mamma till tre små BB troll (flicka) 2008-06-24, (pojke) född hemma 2010-06-26 och (bebis-tjej) född hemma 2014-07-12.
http://www.raori.be
http://www.raori.be
Ni ska inte làta henne gà runt innan ni visar henne tillbaka till sängen. Pà natten sover man, är beskedet som ska in.
Pappan borde inte sova inne med henne, dà stör han mer än hjälper coh kan till och med bjuda in ett par vargar med det samma. Pà natten fàr man vaka och ramsa tillbaka dom när de hàller pà. Du kan ocksà säga GÀ OCH LÄGG DIG. Hon förstàr orden och med rätta tonen och attityden förstàr hon ocksà meningen.
Och sedan en ramsa i samma ton efter det.
Om hon inte gàr i själv sà kan ni bara lyfta i henne och gà direkt ut med ramsa, inget duttande. Det kan bli kraftiga protester, men sà är det, pà natten sover man och omstoppad har hon redan blivit för x-timmar sedan. Det är bäst om hon gàr i själv, men om det blir för mycket cirkus kan du som sagt bara stjälpa henne i säng.
Kram och lycka till!
Pappan borde inte sova inne med henne, dà stör han mer än hjälper coh kan till och med bjuda in ett par vargar med det samma. Pà natten fàr man vaka och ramsa tillbaka dom när de hàller pà. Du kan ocksà säga GÀ OCH LÄGG DIG. Hon förstàr orden och med rätta tonen och attityden förstàr hon ocksà meningen.
Om hon inte gàr i själv sà kan ni bara lyfta i henne och gà direkt ut med ramsa, inget duttande. Det kan bli kraftiga protester, men sà är det, pà natten sover man och omstoppad har hon redan blivit för x-timmar sedan. Det är bäst om hon gàr i själv, men om det blir för mycket cirkus kan du som sagt bara stjälpa henne i säng.
Kram och lycka till!
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Hej igen
Vår tös har nu i 3 månader till och från hoppat ur sängen och vill en massa:
Törstig, nanat färdigt och diverse andra saker
Vi bemöter med: Tar vi imorgon, gå och lägg dig! Och leder henne tillbaka. Det är det enda som fungerar (även om det fungerar dåligt emellanåt). Pallen har ingen verkan utan snarare "Vill sitta pallen"-skrik...
Något fel gör vi för detta urhoppande vill inte sluta
Men nu har även något nytt dykt upp:
Kissenödig
Har läst i några trådar om att ställa in en potta och papper och det började vi med i kväll då vi förstod att detta springande skulle fortgå. Dock har hon redan varit på den 3 ggr och det var natt för 1½ timme sen
Hon har precis blivit torr (för 2 veckor sedan) och ikväll tog vi även bort blöjan till natten.
Men hur gör vi när hon ber om hjälp att få av sig trosorna (kan vara lite svårt ibland). Ska vi gå in och hjälpa till
Vem tar hand om pottan när den behöver tömmas
Hon måste ju få lite ledljus för att hitta till pottan. Är det ok att låta dörren stå lite öppen medans hon kissar
Var befinner jag mig
Ska jag vara utanför dörren eller i närheten och be henne ropa när hon är klar
Många frågor, tacksam för svar

Vår tös har nu i 3 månader till och från hoppat ur sängen och vill en massa:
Törstig, nanat färdigt och diverse andra saker
Vi bemöter med: Tar vi imorgon, gå och lägg dig! Och leder henne tillbaka. Det är det enda som fungerar (även om det fungerar dåligt emellanåt). Pallen har ingen verkan utan snarare "Vill sitta pallen"-skrik...
Något fel gör vi för detta urhoppande vill inte sluta
Men nu har även något nytt dykt upp:
Kissenödig
Har läst i några trådar om att ställa in en potta och papper och det började vi med i kväll då vi förstod att detta springande skulle fortgå. Dock har hon redan varit på den 3 ggr och det var natt för 1½ timme sen
Hon har precis blivit torr (för 2 veckor sedan) och ikväll tog vi även bort blöjan till natten.
Men hur gör vi när hon ber om hjälp att få av sig trosorna (kan vara lite svårt ibland). Ska vi gå in och hjälpa till
Vem tar hand om pottan när den behöver tömmas
Hon måste ju få lite ledljus för att hitta till pottan. Är det ok att låta dörren stå lite öppen medans hon kissar
Var befinner jag mig
Många frågor, tacksam för svar
NINA
Lisa för själen kom december 2007.
Mors lilla Olle kom juni 2010.
Lisa för själen kom december 2007.
Mors lilla Olle kom juni 2010.
Hej NINA!
Har du läst trotskapitlet i Barnaboken? Där tar AW upp detta. (Nu är jag inte hemma och har ingen bok här och minns inte helt om det är under trotskapitlet eller om lilla ålen... )
Här är lite förslag till frågorna.
Har du läst trotskapitlet i Barnaboken? Där tar AW upp detta. (Nu är jag inte hemma och har ingen bok här och minns inte helt om det är under trotskapitlet eller om lilla ålen... )
Ni kan sätta in pottan efter hon somnat. Om hon måste på toan efter nattning, kan ni ge henne en chans. Efter det kan ni bara säga att hon redan varit på toan och det ser ni på i morgon.NlNA skrev: Har läst i några trådar om att ställa in en potta och papper och det började vi med i kväll då vi förstod att detta springande skulle fortgå. Dock har hon redan varit på den 3 ggr och det var natt för 1½ timme sen![]()
Här är lite förslag till frågorna.
Kram.NlNA skrev: Men hur gör vi när hon ber om hjälp att få av sig trosorna (kan vara lite svårt ibland). Ska vi gå in och hjälpa till![]()
Hon kan sova utan trosor.
Vem tar hand om pottan när den behöver tömmas![]()
Den kan ni tömma på morgonen.
Hon måste ju få lite ledljus för att hitta till pottan. Är det ok att låta dörren stå lite öppen medans hon kissar![]()
Ni kan sätta in ett litet nattljus tillsammans med pottan eller något annat som passar er.
Var befinner jag migSka jag vara utanför dörren eller i närheten och be henne ropa när hon är klar
![]()
Du kan vara i din säng så sköter hon det själv.
fem älsklingar