Hej Chokladkaninen!chokladkaninen skrev:Hej TJ!
Jag har inte min BB till hands så jag kan inte dubbelkolla, men jag trodde att Samuel var typ 6 veckor?![]()
TJ skrev: Marie... var bra läsning men Samuel var någon månad äldre än Siri. Så min fråga är: Skall vi ta fighten i sängen redan nu med henne?
Jag tycker att du tänker helt rätt om överlevnadsångesten och resonerar smart, men eftersom hon inte nödvändigtvis är hungrig när du tar upp henne tror jag att du, balanserande på avvägningsfronten mellan överlevnadsångest och struktur, kan börja luta över lite åt strukturhållet.
Dock tror jag att du måste se till att få en Attitydpolett på plats först - du får inte se det som en fight!
Hittills har du hjälpt henne att få mat när hon har behövt det, eller hur? Nu börjar det bli viktigare att se till att hon får den sömn hon behöver! Så det handlar alls inte om någon strid er emellan utan bara om att hjälpa henne till ro.
Du har helt rätt i fråga om attityd! Min man och jag turas om att skriva inläggen och har lite olika sätt att uttrycka oss på.
Idag har vi lyckats balansera mellan överlevnadsångest och struktur och resultatet har varit gott. Kvällstrasslet som som vanligt börjar kl 16.00 lyckades vi stoppa en timma senare och nu tro det eller ej så sover hon!!!
Vet dock inte om vi lyckas få ihop alla timmar idag, men skam den som ger sig!.
Tack för råd och uppmuntran- det behövs!
TJ