Mycket vill ha mer, som det heter, men ååååå va najs med en heeeel natt snart! Kuren har ändå gett oss livslusten och orken tillbaka men det skulle ju sitta fint med en 12 timmars natt.
När händer det...?
När händer det...?
Vi har nu avslutat kur och uppföljningsvecka MEN när kommer natten då vår 6 månaderstjej INTE vaknar vid vargtimmarna och behöver hjälp? Hennes schema är så att hon har natt mellan 19.00 och 07.00. Hon sover 3 pass under dagen, 2 st 45 minuters och 1 st 90 minuters. Dagpassen går helt ok med några undantag då och då. Hon vaknar alltid någon gång mellan 4 och 6 och är rätt svårsomnad.. Vi har inte varit in i hennes rum men ramsat en del utanför. Vi har provat att vänta ut henne men också att ge ramsa vid första pip. Vi har inte ramsat när hon har vaknat och ligger o tjattrar för sig själv då vi har förstått att man inte använder verktygen på glada bebisar. Problemet är ju att hon först är glad men det går utför efter en stund och hon blir skitarg! Man ramsar inte arga barn heller va? Så, är det någon som har något tips? Går det bort av sig själv? Vi vet att hon kan somna om själv men inte då på morgonkvisten...
Mycket vill ha mer, som det heter, men ååååå va najs med en heeeel natt snart! Kuren har ändå gett oss livslusten och orken tillbaka men det skulle ju sitta fint med en 12 timmars natt.
Tack så jättemycket för era snabba svar!! En annan sak jag undrar över är vår tjejs humör. Kan det oxå ta ett par veckor innan det blir bättre? Hon är bara pigg i 30 minuter sen är det gnugg i ögonen resterande vakentid. Vad menar Luvisen med nöta bort? Bara köra som vi har gjort eller? Tålamod, tålamod, måste lära mig det... 
Jag tyckte humöret blev mer uppåt när liten åt ordentligt, även annat än bröstmjölk/ersättning och maten var uppfettad.
Nöta bort? Jo, jag menar att vi körde lite olika strategier för vargtimmen (finns jättebra länkar, bara att söka! ) Efter ett tag kom vi fram till att det bästa för vår son var att vara helt tysta. Så vi gjorde inget och det tog ett tag men tillsist en morgon slutade han vakna i vargtimmen. Så var det med det. Gäller att inte ge upp och slipa sin attityd så den blir riktigt självklar
Värme!/Luvisen
Nöta bort? Jo, jag menar att vi körde lite olika strategier för vargtimmen (finns jättebra länkar, bara att söka! ) Efter ett tag kom vi fram till att det bästa för vår son var att vara helt tysta. Så vi gjorde inget och det tog ett tag men tillsist en morgon slutade han vakna i vargtimmen. Så var det med det. Gäller att inte ge upp och slipa sin attityd så den blir riktigt självklar
Värme!/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Har ni riktigt, riktigt mörkt i rummet där hon sover? Kommer det inte minsta lilla ljus så vaknar de små och det blir svårt att få dem att somna om.
Kram Susan
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!