Bobbiskiggabiggahadda!

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
malkon mimmil?inen

Bobbiskiggabiggahadda!

Inlägg av malkon mimmil?inen »

Vilket är "Bobbis byggarn bygger rubbet" på Bengan-itiska, om nån undrar.
VAR i hela världen hittar jag Wilma? Nån som vet? Leksaksaffärerna har bara maskinerna från Byggare Bob.
Mamma till Bengan och Sigge.
kissemjao

Inlägg av kissemjao »

Jajemensan så hittar du Wilma i leksaksaffären. Dock verkar det som om B B inte är så inne längre, så ibland får man leta lite. Min dotter fick hela kitet med gubbar och bilar. Men så utvecklade hon också mani på B B (hon kunde vakna mitt i natten och sjunga sången, och om dagarna var det bara filmerna som gällde utan möjlighet till annan input). Så vi fick ransonera B B i hennes värld. Vill alltså bara varna för beroende här!! :lol:
Jag har blivit lite av B B expert. Kan också ge tips om avvänjning om du behöver. :wink:
Begåvad med :heart: Nell född jan-03 och Jakob född -05 :heart: .
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tackar tackar! Då ska jag leta vidare. Här har beroendet blivit sådant att tomten MÅSTE komma med Wilma (eller ja, frågar man Bengan heter hon Ibla.. :D ).
Så jag kanske återkommer till dig om det där med avvänjning!
Kan du också filmerna i sömnen? För att inte tala om den där gitarrtrudelutten..
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vanudå?
jag är väl ingen gäst heller?
Öhhh.. Va?! :roll:
kissemjao

Inlägg av kissemjao »

Tydligen fick du vara gäst. Hoppas bara jag får vara jag. Jo gitarrtrudelutten den har jag haft i huvet.
Nell blev alltså besatt, hon hade figurerna, böckerna, filmerna och cd-saga. (Jag som förälder hjälpte väl inte henne att utveckla detta beroende väl? :roll: :-$ ). Byggare Bob är en hyvens kille och en fin förebild tycker jag. Lite som Bamse var för mig när jag var liten. Fixar allt, stort hjärta och god. I lagom dos är han nog sund för barnen. Lite som kolhydrater.... :D

Nell har i år önskat sig en trumpet i julklapp. Ja, du vet... från avsnittet där Bob gör en trumpet av ett stålrör. Hittills får varenda pinne vi stöter på när vi är ute och går, tjäntsgöra som jourhavande trumpet... och jag undrar om det inte ska förbli så. Ja, mest för mina örons skull. Nell är nog lika lycklig med sina pinnar.
malkon mimmil?inen

Inlägg av malkon mimmil?inen »

Jag uppmuntrar också Bobbis-entusiasmen, som motvikt till actiongubbarna och pang-pangandet på dagis. Bob är en hyvens kille, liksom.. :D
Bengan har aldrig mjukdjur i sängen, bara skopis och kranis..
Men vet du om man kan hitta wilma på nätet nånstans? Jag får inte tag på fruntimret!
Mamma till Bengan och Sigge.
kissemjao

Inlägg av kissemjao »

Tips. Gör en googlesöknig med orden byggare bob+wilma, jag fick upp en massa från tradera och så... Men annars hittar du wilma på de stora leksaksvaruhusen.
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"