Det som gäller är: Bolibompa till klockan 19, tandborstning & toabesök, lite skratt, lite komma-nära-varann, prata om dagen och om morgondagen etc.En bok och en skiva med sagor eller sånger är vald sedan tidigare. Puss och kram, på med skivan, vatten finns i pipmugg i sängen.
När det funkar så ligger hon i frid och ro i sin säng och läser, lyssnar, småpratar lite med gosedjuren. Ibland somnar hon på 20-30 minuter, ibland tar det nån timmer eller så. Och när det inte funkar så kommer hon springandes... Ikväll kom hon upp TRE gånger på tio minuter! Och hon fortsatte efter det. När hon hade hållit på i 40 minuter sa jag till henne att hon inte FICK sova och satte henne på en stol i hallen. Och det blev såklart ett herrans liv. Så småningom looovade hon att hon VILLE sova, så då fick hon göra det. Och sen tog det max fem minuter innan hon kom upp igen...
Då tog jag bort stegen från hennes loftsäng. Hon grät och lekte med katten om vartannat i ungefär en halvtimme
Nu känner jag att jag behöver hjälp!
HUR hanterar jag detta på bästa sätt?
Hur gör jag imorgon kväll? Ska jag natta henne tidigare än vanligt (inget Bolibompa, tidigare i säng än lillebror), eller kanske som vanligt och låtsas som ingenting, eller kanske rent av utgå från att hon inte vill sova och sätta henne på en stol i hallen klockan 19.30?