Lillgossen är nu 3,5 vecka och jag/vi har haft en lite jobbig start då jag fick en kraftig infektion efter en mjölkstockning som inte ville ge med sig. Blev inlagd i 5 dagar med intravenöst penicillin men är nu mycket bättre (har sällan mått så dåligt
Han har ammats under hela tiden och jag fick börja med amningsnapp då mina bröstvårtor blev så såriga.
Försöker nu "träna" honom att suga direkt på brösten och det fungerar ibland. Kanske gör jag honom förvirrad att jag kör dubbelt
Grejen är att det verkar som att han tycker att det rinner till alldeles för fort när jag inte använder amningsnappen och han skriker rejält ibland efter bara 5 sugtag på bröstet
Vid de tillfällen då han har tagit bröstet har han ibland kräks upp lite. Nackdelen med amningsnappen är att det tar sådan tid att amma honom
Kanske ska jag avvakta lite med att avvänja honom, tills han blivit lite större
Är det någon som har erfarenhet eller tips och råd om hur jag ska göra för att försöka vänja honom av med amningsnappen
Kör SM och har redan nu sett vilka tider han har lagt an vid. Han verkar vara intresserad av att sova långpasset natt mellan 20, 21 - 00, 01 (3-4 tim nu) och det ligger ju lite fel för natten tycker jag. Vill hellre ha långpasset 22, 23 - 02, 03. Kan jag redan nu gå in och styra upp det så att han bara sover 1,5-2 tim på kvällen, så att jag slipper 2-3 nattmål
Tack för att ni finns