Hej!
Vi har kurat färdigt vår son som är ca 6 månader med otroligt gott resultat. Det är ju så underbart att få sova igen och alla sover gott dessutom.
MEN jag har ett litet problem, han har varit färdigkurad sedan ca 2 veckor tillbaka och hans sovtid är 20.00 - 07.00
De första dagarna efter kuren så sov han ända till 07.00 utan ett enda pip, men nu helt plötsligt så har han börjat vakna igen runt 06.00 och somnar sällan om själv utan vi ramsar från vårat sovrum, ibland flera ggr för att han går igång eller skriker upp sig.
Han somnar inte om ordentligt heller utan jag får helt enkelt kolla klockan och rusa in när det är tyst och göra "god morgon"
Jag är rädd för att jag stört honom men samtidigt kan han ju inte ligga där och skrika utan att få ramsa.
Känner att jag börjar tveka om jag gör rätt här eller ska man bara fortsätta såhär tills vargtimmen sitter.
Behöver lite tips och vägledning.
Tack!
Behöver lite råd om vargtimmarna!!!
Behöver lite råd om vargtimmarna!!!
Mamma till två solstrålar som sover om natten!
Hejsan
Är det kolmörkt i rummet, jag hade en känslig prick som krävde absolut mörker!
Jag gjorde så att jag gav en pangramsa vid första vakna pip, fastnade han i en klagan efter det slog jag på hög klassisk musik och somnar han så sänker jag och slår av.
Jag började ställa en väckarklocka som fick ringa utanför dörren och sen in och göra god morgon, jag upplevde att poletten trillade ned rätt fort att det blir ingen morgon förän klockan ringt. lika bra att somna om då..typ
Oavsett vad du väljer för stragegi, så välj en och håll dig till den.
Hälsningar Malin
Är det kolmörkt i rummet, jag hade en känslig prick som krävde absolut mörker!
Jag gjorde så att jag gav en pangramsa vid första vakna pip, fastnade han i en klagan efter det slog jag på hög klassisk musik och somnar han så sänker jag och slår av.
Jag började ställa en väckarklocka som fick ringa utanför dörren och sen in och göra god morgon, jag upplevde att poletten trillade ned rätt fort att det blir ingen morgon förän klockan ringt. lika bra att somna om då..typ
Oavsett vad du väljer för stragegi, så välj en och håll dig till den.
Hälsningar Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Hej!
Tack för att du svarade.
Det är svart i rummet och det är knäpptyst fram till ca 06. men han är envis och jag har provat med pangramsa som du sa vid första pipet och han tystnade faktiskt direkt men han somnar inte om ordentligt, utan han ligger och småpratar och gnyr till lite ibland ända fram till 07.00 då vi gör god morgon.
så det känns som att vi får kämpa på med ramsan tills han fattar att han ska sova till 07.00
Jag har inte provat väckarklockan ännu och det ska jag göra!
Tack för tipset!
Tack för att du svarade.
Det är svart i rummet och det är knäpptyst fram till ca 06. men han är envis och jag har provat med pangramsa som du sa vid första pipet och han tystnade faktiskt direkt men han somnar inte om ordentligt, utan han ligger och småpratar och gnyr till lite ibland ända fram till 07.00 då vi gör god morgon.
så det känns som att vi får kämpa på med ramsan tills han fattar att han ska sova till 07.00
Jag har inte provat väckarklockan ännu och det ska jag göra!
Tack för tipset!
Mamma till två solstrålar som sover om natten!
Hej!
Har kurat vår son på 6 månader, fugerat jättebra.
Han sover alla dagslurar på mage i sin vagn men nu har han börjat vända sig och trixa i vagnen. Hur har ni andra gjort?
Har ni börjat använda sele och somna på rygg istället?
Behöver råd!
Hej och välkommen
! Vi har haft de flesta lurar inne för att jag själv behövde sova
, men annars har vi haft en stor billig vagn från Blocket att ha som sovvagn. Annars vet jag att många har sele och rygg- eller magläge.
Kram Emma
Har kurat vår son på 6 månader, fugerat jättebra.
Han sover alla dagslurar på mage i sin vagn men nu har han börjat vända sig och trixa i vagnen. Hur har ni andra gjort?
Har ni börjat använda sele och somna på rygg istället?
Behöver råd!
Hej och välkommen
Kram Emma