Vi ska nu ta tag i tjejens sovande, hon är snart fem månader. Innan har det funkat med schema och goda rutiner, men nu har vi trasslat till det så NU är det dags.

Jag läser på och förbereder för fullt.
Jag har en fundering:

Tidigare har vi använt buffningen för att lugna, vi övergick till en ramsa som funkade ett tag. Buffandet ääälskar hon, men vi har inte behövt ta till det på länge. Förrän nu, dvs i förrgår. Men nu är det trassel

!
Hon blir vansinnigt arg när vi lägger henne på mage, och om möjligt ännu argare när vi buffar henne. Nu pratar vi inte gnöl och småprotester, utan verkligen ARG

Hon skjuter upp huvud och rumpa om vartannat, hon far runt som en plog i sängen, försöker vända sig. Skriker ilsket. Jag har läst på om tekniken och övat, om och om igen, men det gör ingen skillnad. När jag buffat henne lugn ramsar jag ut så vänder hon sig och vips- superrarg. Igen.
Så nu måste jag bestämma hur vi ska göra när det väl gäller, alltså när vi ska kura på allvar, hur ska jag hantera detta? Är det någon som känner igen sig - är det övergående - och vad kan jag göra? Tacksam för alla råd!!