Härligt, nu börjar glöden synas i det du skriver! :thumbsup:
Åk och köp väckarklocka så fort du kan, lika bra att byta till det som skall gälla långsiktigt tänker jag.
Låt storasyster följa med och välja, involvera henne vetja.
Det finns absolut! Och det är mycket möjligt att ni hamnat där. Det finns andra svar på barnens frågor än just ramsan: husljud, visslingar medans man pysslar med annat, tystnad då man skall sova (man kan alltid prassla med ett duntäcke, vända sig i sängen... har för mig att ni hade lite tajt på övervåningen som vi?), föna håret vid läggning eller på dagen osv osv. Tänk förbi ramsan som enda möjliga svar - för det finns ju massor.Tillägg: kom precis på......har vi hamnat i ett "ramsningsträsk" tro? Inte trott att det funnits.....????!!!!
Tänk nu bort reservplanerna.... skjut den vargen för gott! Klart hon förstår budskapet, du måste tro på detta och veta med alla celler att det är rätt väg att gå.Tror på detta, men, om hon fortsätter att skrika/vakna efter fjärde natten vad göra? Bara fortsätta att möta med tystnad?
Vi hade en markant skillnad då jag ÄNTLIGEN lämnade över till Ester att fixa själv... så jag vet vad jag talar om. Låt uppmuntrande när du pangramsar henne, SKICKA IVÄG den säkerhet du själv känner. Du vet ju hur SKÖNT det är att få somna om på morgonkvisten... låt henne höra det i dina sköööna pangramsor.
Viktigt att lyssna av, ju mer prat och allmänt party hon har för sig - ju mer bestämd kan du vara i ditt tonfall om man säger. Ju mer ledsen hon är, desto mer betryggade och uppmuntrande skall du vara i tonen. LYSSNA AV.... och anpassa.
Du kan gott öva tonfall då hon inte hör dig så känner du dig mer säker, för det är inte lätt att få till rätt ton när man själv är som kraxigast vid vargtimmarna..... öva, öva och öva.
Sätt nu detta en gång för alla - bestäm er så fixar ni det galant!
Inga reservplaner - kör nu hårt!