TACK Anna09 för ditt svar, känner igen dig så ngt svar har du gett mig tidigare
Du har helt rätt i mkt du skriver, skall försöka ge svar och mina tankar tillbaka:
Gällande offerkoftan, så är det nog dessvärre så, men har man kämpat i snart 8 mån så blir det lätt att den hamnar på....ni kan inte ana hur mkt jag kämpat för att slippa den....känner dock att den nu sakteligen åker av...
Ang hålla tiderna så har jag gjort detta i 7 mån.....tills för ca 2 v som sagt....att ha 30 +- känner jag gör att jag mår bättre och det är nog det jag måste tänka på. Dock så har lillasyster börjat sova riktigt bra senaste veckan och hållit tiderna så som vi alltid önskat och kämpat för 1 1/2 lur 1 och 2 h lur 2, och nu har vi tagit bort lur 3 och "testar" detta nu i ca 10 dgr. 5 min vid behov.
Ang dra ner en lur, så har du säkert en poäng, men nu testar jag att ha 2 lurar också utvärderar vi. Det jag skall ta en diskussion med min man om och det är att om vi orkar dra ut på morgon till 06.30, isåfall så blir vårt schema exakt det du föreslår.
Vi har inte TESTAT utan INFÖRT, det kan jag lova, skriver jag testa så är det att det efter ett tag inte gett resultat och då har vi gått tillbaka och då kan man ju skriva testat...
Det vi "testar" just nu är: 2 lurar, infört två middagsmål och väckarklocka, detta skall vi köra 1 v till och sedan utvärdera
Ang ATTITYD så har vi haft detta, min man dock längre än jag, under storasysters tid så hade jag MKT, men av helt självklara anledningar har den just minskat pga av att det inte släpper....Men visst skall vi bygga upp den igen.
Vargtimmen: vår strategi som vi har haft i säkert 2 mån är att pangramsa och sedan avvakta och lyssna.......vid behov en ramsa till. Vid kris så har vi tillrättalagt och gått ut med ramsa, detta sker dock inte jämt. Buffa etc har vi inte gjort på länge. Så det känns som vi är såå konsekventa. "testade" musik i början, gjorde detta i ca 2 v men det fungerande inte mer än i början...och vi kände också att musik i passade oss, vi sover alla tätt in på på övervånigen....Husljud funkar inte så bra då vi allt är på nedervåningen.
Ge mig gärna råd här? Har läst om att ha marginlakvart åt andra hållet och vikten av att somna om och väcka.....vi har inte haft ork längre än till 06.00 och oftas så får vi ju henne inte att somna om om hon vaknar runt 04.40-05.00.....dock kanske det är detta kvar...förlänga morgon till 06.30.....men hur???? Vi kan ju inte somna om åt henne......???????
Väckarklocka, kör mobilen, börjar på utsidan och försöker i ett tyst ögonblick, oftast inte sovandes tyvärr, och går in med siganlen, vi stänger av tillsammans. Testat 1 v, testar minst 1 v till....
Tack för ditt jätte bra svar, du gav mig feedback, tips och råd och var rakt på, hoppas du/ni orkar läsa igenom och hjälpa oss sakteligen ur detta.
Min strategi nu är att köra på våra nya saker i ca 1 v till, har inget hänt så börjar min mans semester nästa helg och då försöker vi få till morgon 06.30 och få henne att somna om tillsammans.....
Storasyster, feb 07, SM sedan start.
Lillasyster nov 09, SM sedan start