ngn som provat babysens 6?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
aka

ngn som provat babysens 6?

Inlägg av aka »

Hej,
vi funderar på att köpa ett babysense 6, mest för att få babyvakt och andningslarm i ett, och slippa gå runt med två makapärer?
Är enheterna stora?
Nån som har erfarenhet?
Mamma till Maya född 100414
och Neo född 131002
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

jag har ingen erfarenhet av just babysense MEN jag har åskiter i dessa kombinationer.

Här är några av just mina personliga tankar.

1. Med sladd mellan dosa och platta (typ babysense 2) så är det INGEN strålning. (man går alltså inte RUNT med en dosa till larmet)

2. Inget batteri som plötsligt måste laddas och börjar tjuta av den anledningen

3. alla barnvakter ger ifrån sig strålning, detta aktar jag mig för på spädbarn. En annan barnvakt kan man i alla fall ställa längre bort.

4. jag ifrågasätter barnvaktens vara eller icke varande ganska ofta. Det är SÄLLAN jag har använt min egen. Bara när barnet sover ute och jag är inne på sin höjd.

5. Jag anser att man inte skall behöva höra knök, gnöl, knorr osvv. Detta leder lätt till överkoncentration. Bara skrik behöver man höra, dessa hör man oftast endå.

Ja som du märker har jag några tankar. Hoppas du blir lite klokare i ditt val.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
aka

Inlägg av aka »

Hej, tack för dina råd!

Ja, vi har funderat på det där med strålningen. Men hur funkar då andningslarmet; har man en enhet i det rum man är eller? Som jag förstår det på andningslarm.se är andningsenheten också hos barnet, dvs jag måste kunna höra larmet från barnets rum. Då spricker lite tanken om att rensa i landet utanför :? ...om jag nu inte har en vakt som kan förmedla larmets ljud. Tänker jag knasigt?

Vi har en babyvakt nu, som jag använder rätt friskt, då jag ofta vill vara på solsidan av huset, medan hon står i skuggan, eller som du säger jag är ute och hon inne eller tvärtom. Men enheten som är hos barnet har sladd i väggen, så där är väl strålningen obefintlig.

Kanske ska köpa babysens II iaf, och hålla mig till två ostrålande makapärer!
och Neo född 131002
MamMalin

Inlägg av MamMalin »

Håller med TorsMamma och vill berätta hur vi gjort...
Jag har haft en separat babyvakt som jag när jag varit ute och rensat trädgårdsland ställt utanför lillkillens rum. Skulle larmet gått igång hade jag hört det i babyvakten. Slipper höra gnölandet. Ner med föräldraenheten i stöveln och ut i trädgårdslandet och rensa!

Detta med strålning är jag inte expert på...men babyvakten strålar oavsett om den sitter inbyggd i andningslarmet eller är separat. Med en separat babyvakt kan man fixa ett större avstånd till bebisen. Avståndet påverkar strålningen mycket stort.

Andningslarmet är hos bebisen, sladd mellan sensor och monitor. BabysenseII har batterier, alltså ingen sladd i väggen. Larmet låter som ett brandlarm!
/ Malin - mamma till lillkillen -09, 5mån-kurad, och lilltjejen -11, SM :heart:
aka

Inlägg av aka »

Hej
Nu har vi faktiskt köpt babysense 6!
Vi tänkte så att eftersom babyvaktfunktionen kan stängas av, och allt då blir strålfritt, så kommer ju det hela att stråla lika ofta om jag använder vår fristående babyvakt, eller denna inbyggda. Jag aktiverar helt enkelt bara den funktionen när jag måste. Larmet antar jag att jag hör överallt.

Tack för alla tips och tankar!
och Neo född 131002
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"