Hej! Vår son kurades vid 8,5 månader och är nu drygt 9 mån, dvs snart en månad sedan kuren. Allt går bra (med undantag av en viss vargtimme som bökar lite). Nu ska vi iväg i sommar och kuska runt till familj runt om i landet. Vi kommer vara borta totalt ca 5 veckor, så det kommer mer eller mindre bli "vardagen" för vår son.
Vi kommer att ha med resesäng, och han har fått öva på att sova i den, och det går jättebra. Men hur ska jag hantera att han nu helt plötsligt ska sova i samma rum som oss? Läggningen går ju bra, eftersom vi inte är inne där då, men sen då? När vi lägger oss behöver vi ju kanske tända en lampa? Och vargtimmen, när han vaknar vid 6-6.30 (morgon 7) så kommer han ju ställa sig upp och kunna se oss, hur gör man med det?
Min andra fråga är angående bilåkning; hur hanterar man det när det är långa sträckor? Vi anpassar oss såklart så gott det går efter hans sovtider, men när man ska långt så har han ju lätt att somna igen fast han inte ska. Tips?
Tacksam för snabba svar, åker om två dagar!
Hur göra på resa?
Hej hallå!
Ha med sopsäckar eller folie och tejp vetja!
Vi ska också ut på långfärd- tänker förflyttning sen kväll när liten ändå sussar... Kan det vara ngt? Annars är det underhållning av ngt slag som ska till ...tyvärr inga ideér...
/Luvisen
Måste ni tända lampa? Om det verkligen måste göras tänker jag mig att den lilla människans resesäng ska förbli i beckmörker annars stör man ju verkligen. Och så får man ju försöka vara lite tyst då också... Skulle älsklingen vakna så gäller attityden och ramsa: Allt är precis som det ska vara. Sov du bara, lilla rara.Men hur ska jag hantera att han nu helt plötsligt ska sova i samma rum som oss? Läggningen går ju bra, eftersom vi inte är inne där då, men sen då? När vi lägger oss behöver vi ju kanske tända en lampa?
Sover ni allihop i beckmörker kan inte älsklingen se er och då är det bara att ramsa.Och vargtimmen, när han vaknar vid 6-6.30 (morgon 7) så kommer han ju ställa sig upp och kunna se oss, hur gör man med det?
Ha med sopsäckar eller folie och tejp vetja!
Vi ska också ut på långfärd- tänker förflyttning sen kväll när liten ändå sussar... Kan det vara ngt? Annars är det underhållning av ngt slag som ska till ...tyvärr inga ideér...
/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Tack för hjälp och tips!
Dock så är problemet att vi har väldigt svårt att få till beckmörker. Kommer befinna oss i Norrland (= sol på natten..) och då får vi trots sopsäck för fönstret inte det helt mörkt, lyser in under dörren osv, så han kommer se oss om han vaknar. Tänkte försöka med att hänga en handduk för "fönstret" i resesängen som är mot oss, så kanske det hjälper lite iaf. Någon som haft detta problem och löst det?
Dock så är problemet att vi har väldigt svårt att få till beckmörker. Kommer befinna oss i Norrland (= sol på natten..) och då får vi trots sopsäck för fönstret inte det helt mörkt, lyser in under dörren osv, så han kommer se oss om han vaknar. Tänkte försöka med att hänga en handduk för "fönstret" i resesängen som är mot oss, så kanske det hjälper lite iaf. Någon som haft detta problem och löst det?