Hej!
Jag har ett par tankar;

min erfarenhet är att det funkar bäst att ha långluren mitt på dagen. På det viset slipper man ofta gnäll och trötthet på kvällen. Så jag hade tagit ett gammalt beprövat schema:
Natt 19-07
8.45 sova 45 min
12.00 sova 2 timmar
19.00 natt
För jag tror att hon sover liiite för lite. 2 timmar mitt på dagen har mina barn sovit länge, och behövt.

mat och sömn hör ihop! Är man trött orkar man inte äta. Men varför inte lägga gröten på eftermiddagen så orkar man lite mer sen

å ha middagen tillsammans med er på kvällen, för att sedan avsluta med vällingen? Då kan du introducera plockmat på kvällen (om du inte redan gjort det...) Sen har du kanske nån liten skål med mosad mat som du hivar in medan hon donar med sina småbitar av tex majs, makaroner, korv, ost, grönsaker eller annat spännande som det bjuds på

Vid grötmålet då på em gör du likadant. Bred en smörgås med ordentligt lager med smör och leverpastej, kanske nån grönsak mm. Sen får hon pilla med det medan du slevar in gröten. Lite attityd nu
Tiderna skall vara SPIKADE. Både för sömn och mat. Mina barn har inte kunnat vara flexibla med sina tider förrän de varit över 2 år. Innan dess har jag följt tiderna benhårt! Tråkigt kanske men de mår bra av det och DÅ kan man räkna med och kräva att schemat funkar, inte annars.
Sedan ger du det hela åtminstone en vecka innan du FUNDERAR på om det funkar eller inte
Kram!
Anna