Kurkurs i Gastsjön 2010 - Kackel

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Bibban
Inlägg: 179
Blev medlem: tor 17 nov 2005, 02:42
Ort: Karlskrona

Inlägg av Bibban »

Jannika, varför är du inte här? Ville så gärna visa dig att mitt ena pekfinger blir mer o mer konstigt! Så att du vet vad som väntar dig. Släktdrag, du vet!
Men du och alla andra ska veta att det är helt underbara människor här. Både stora och små! Vilket gäng! Så kul att återse "gamla godingar" och få lära känna nya!
Men jag tycker nog att de små barnen är liiite för läraktiga! Kristiina hinner med att hålla en liten baknings-och godiskurs just nu i köket, medan de små sover så gott. (Tryffeln är suverän).
I kväll har vi andäktigt lyssnat på föredrag av Anna, Vi har ätit mat som var fantastisk! Somliga modiga har alltså badat i sjön. Och så har vi njutit av de små barnens underhållning. Vilka sötnosar!
Jag är så glad att jag får vara med här! Själva kurandet är jag inte ett dugg inblandad i, men att åter få vara med och se alla dessa kloka och varma människor engagera sig så otroligt, är en upplevelse!
Tänk att du så generöst gör allt detta möjligt, Anna! Det är fantastiskt!!! :heart:
HÖNSMAMMA
Inlägg: 382
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 23:06
Ort: Sundsvall, Matfors

Inlägg av HÖNSMAMMA »

Jaha, nu har vi vaknat till efter en kväll/natt full av prat och några tupplurar i omgångar. Mr L vaknade till för en stund sedan, och är nu tyst. Mr R tycker att det är dags för lite mat och gnölar på för första gången sedan läggning. Mr M har också börjat visa livstecken i form av ljud. Ms S är den ende som sover... :)

Ute är det 5 grader och solen skiner.

Saker och ting är som det brukar vara under vargtimmen den 2:a SHN-natten i Gastsjön. ;)

/Kristiina
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset. ;)
TinasDag
Inlägg: 723
Blev medlem: fre 18 jul 2008, 10:40
Ort: Västra Frölunda
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Ute är det 5 grader och solen skiner
Dessutom var det frost inatt :shock:

Jag har slumrat lite under natten eftersom herr M inte iddes fråga om sakernas tillstånd :roll: och tydligen snarkar jag...fast jag tror bestämt man hittar på 8)
Efter en god frukost i Annas mysiga kök återstår 1,5h innan kurlag 3 får knyta sig dagen. :sleep: :thumbsup:
Kram, Tina
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D I samma talkt som jag blir/görs överflödig imponeras jag av kompetensen, engagemanget och den strålande entusiasmen hos kurledarna OCH kurkursarna OCH de små barnen. Jag sätter mig i boden av och till och undrar vad jag gör här.... egentligen :?: :lol:

:arrow: Så ska det vara. Det som började med ledning fortsatte med samarbete och blev till underbar självständighet.

Se där de små barnens utvecklingsgång i ett nötskal :!:

Vissa somliga, för att inte säga alla de små kurbarnen, är stuptrötta i dag. Som man blir, när man börjar sova som folk :P Men blickarna är klarare och kinderna rosigare redan nu. Det är en metamorfos, som ändå inte blommar upp förrän på tredje dagen, i morgon. Då ska vi jubla och applådera hela dagen!

Lustigt hur man saknar. (Vi.) Stället är nerlusat med minnen, imager och röster, känslor och skratt. Nätternas prat stiger och sjunker men fortsätter alltid. Nya vänner hittar varandra. Nätterna är långa och här har både dammsugits och spelats Strauss med applåder... till de små barnens förnöjsamma lugn :wink: :lol: Husljud, kan det kallas. Tjänar till att övertyga om den trygghet som bär, eller borde bära, namnet Säkerhet, faktisk och fysisk och verklig. Och helt avgörande.

Medan alla ni kära som lyser med en frånvaro verkligen LYSER med er frånvaro :heart:

Kom snart tillbaka :!: Om inte annat får vi ha en camp igen för bara precis Gastsjö-njutning med glada små barn som pillar maskrosor och stapplar nakna över gräsmattorna medan deras ömma föräldrar idkar glädjefylld SAMVARO :wink: :lol: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Anna skriver och beskriver så fint :heart: som ingen annan kan. Tack Anna för att du återigen öppnar upp ditt hem och din famn och delar med dig av dina klokskaper till alla oss!

Idag skördar vi så smått frukterna av kurens framsteg; kanske märks det mest på de två minsta (mr R och miss S) som är så mycket mer aktiva och äter massor! De två lite äldre herrarna hade redan så god aptit :wink: och jag tror att både mr L och mr M kommer att vara i full blom i morgon!

Än så länge sover kurarligan, Anna har dragit sig tillbaka för en stunds välförtjänt vila (hon var visst uppe i natt och jobbade lite 8) ), Bibban har åkt och handlat lite mer barnmat (DET behövs :lol: ) och kurarmammorna är uppe på logen och lunchar. Jag sitter här och har mr R sovandes utanför fönstret och snart kommer nog mr M och ska sova sin långlur i badrummet! Det är sannerligen en ynnest att få vara med och lära känna både stora och små vill jag lova!

Bara värmen ville dyka upp skulle det vara helt perfekt, men där kan ingen av oss styra :wink:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ab73
Inlägg: 179
Blev medlem: tis 30 maj 2006, 08:57

Inlägg av ab73 »

Vad är väl en bal på slottet......? Alldeles ,alldeles UNDERBAR :heart:
Mamma till fartfylld son född i dec 05
kattklo

Inlägg av kattklo »

Det låter härligt! Lyllo alla Gastisar!
Njut den jämtländska försommaren, som kanske inte alltid är varm, men ljuset kära vänner.. ljuset!
Vad fantastiskt att vara en del av magin, eller hur!

Kramar från katten. :D
galaxen
Inlägg: 162
Blev medlem: ons 18 feb 2009, 16:13
Ort: Skåne

Inlägg av galaxen »

annawahlgren skrev::D

Medan alla ni kära som lyser med en frånvaro verkligen LYSER med er frånvaro :heart:

Kom snart tillbaka :!: Om inte annat får vi ha en camp igen för bara precis Gastsjö-njutning med glada små barn som pillar maskrosor och stapplar nakna över gräsmattorna medan deras ömma föräldrar idkar glädjefylld SAMVARO :wink: :lol: :heart:
Gyril lovar att absolut remma allt vad hon kan ner till sjön om några veckor :D Föräldrarna lovar likaledes samvaro med förhoppningvis en överraskning som får stället att skina lite till...
Vi längtar!
mamma till kärlekens gåva med extra glädjekromosom, matte till 4 småtigrar och ssk-student T6
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nu har man sovit några timmar.
Det känns som att gå ut tidigt tidigt en försommarmorgon närdet är lite kyligt i vinden och blå himmel.
Så tittar man på klockan och den är 13.30. Så varmare än såhär lär det ju inte bli - idag i alla fall.

Natten har varit bra. Vi har haft had om de små skräpen som sovit så gott. En liten Ms S som sov sig igenom hela vargtimmen utan knorr (lite uppvak tidigare på natten, men inget att skriva hem om).

Mr R sov 10 timmar innan han vaknade till och trodde det var dags för mat. Men han klarade utmärkt att somna om så småningom.

Alla är så trevliga och mysiga. Känns som att man åter igen kommer att få nya vänner för livet.

Jag kämpar hårt med att inte äta godis och bröd - har lyckats någorlunda. Faktiskt! Men tryfflarna som gjordes i natt hade jag inga som helst ambitioner att låta bli ;)

Nu är det snart lunch!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Åh..... :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Hjärtan och tankar i mängder. Inte ens en AC/DC att trösta med. :wink:

Varma kramar :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Inlägg av Luvisen »

Låter som ni har det väldigt fint... :heart: :heart: :heart: och gör ett särdeles vackert arbete... :heart: :heart: :heart:

/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Anna09
Inlägg: 1597
Blev medlem: ons 17 jun 2009, 13:35
Ort: Göteborg

Inlägg av Anna09 »

Hej!

Jag anmäler mig redan till nästa Camp som Anna utlyser ovan... hihi :lol:

Det låter UNDERBART - känner i hela magen att jag skulle vilja vara hos er nu.

:heart:

KRAM för ett strålande jobb ni utför och Anna som öppnar ditt hem och öppnar vägen till ett nytt liv för så många, fler än du anar. Framtiden är lång och många är vi som gärna sprider din klokskap!

:heart:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Susanne G
Inlägg: 1202
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:15
Ort: malmö
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Snacka om att jag blir avvis.
Allt låter helt underbart och är det säkert. :heart:

Jag vill ha ännu mer info. Vad gör ni? Vad snackar ni om? Vilka ämnen avhandlar ni? Kom igen brudar. Vi kräver lite mer kackel. :lol: 8)

Jag anmäler mig också till nästa camp. :D

Kram på er.
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Nu är vi inne på natt tre. Mammorna lade barnen ikväll och det gick galant! För "vår" kurbebis mr L tog läggningen 4 min 8). Ms S har haft ett kort uppvak i övrigt har juvelerna sovit som grisar. Mammorna har krupit i säng och vi har tagit över. Men eftersom barnen sover som grisar så gör vi allt möjligt nu; HÖNSMAMMA bakar, SusanD och Nya mamman förbereder morgondagens mat, några tittar på en film från Annas sista förlossning och gråter en skvätt och /LO masserar TinasDag. Ja, som sagt var vi jobbar inte ihjäl oss, raringarna bara sover och sover :sleep:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
TinasDag
Inlägg: 723
Blev medlem: fre 18 jul 2008, 10:40
Ort: Västra Frölunda
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Vilka ämnen avhandlar vi?
Stamcellsforksning, stickning, böcker, resor & hur fantastiskt bra homeexchange.com är, kostvanor, husbygge och....BARN och BARNAFOSTRAN.
Vi har ju dessutom ett tvättäkta barnaboksbarn med oss kan berätta om en uppväxt i barnabokens anda :!: Helt otroligt och jättekul :D
Jag får lite råd att vidarebefodra hem till maken som minikurar lillstrumpan och bara njuter av all kunskap som sänds min väg!
Har absolut ingen lust att åka hem på måndag och om inte Anna passar sig så stannar jag och ber maken och barnen komma hit 8) Tänk att få uppleva detta fantastiska ställe som Gastsjön är [-o< :thumbsup: :heart:
Stora kramar till er som inte är här, jag skickar lite Gastsjöanda till er
Tina
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"