Nyfödd ska ju få bestämma, men...

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Solglimt

Nyfödd ska ju få bestämma, men...

Inlägg av Solglimt »

Min pojke är nu snart tre veckor gammal. Otroligt fin och underbar. Jag har låtit honom styra den här första tiden, men med SM i bakhuvudet. Problemet är att han inte vill äta mer än en eller högst två "portioner" åt gången, och att det är svårt att hålla honom vaken i 1,5 timme. Och så sover han för det mesta bara en timme efter det. Jag behöver alltså öka både vaken och sovtiderna, och få i honom mer mat under vakentiden. Jag kan ju nämna också att jag har MYCKET mjölk och att han har ökat som en bomb, han får alltså i sig mer än tillräckligt. Men hur gör jag för att öka vaken- och sovperioderna? Vill inte ha sådant här småsnuttande längre.
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Hej Solglimt! :D

Grattis till lillen! :D

Du vet, han är inte ens igenom den egentliga födelsen än, så det kan vara svårt att få mer liv i honom än så.... men det kommer! Tills dess kan du försöka ge honom en 20-min lur, eller 5-minlur (exakt!) mitt i 1,5h-passet, så kanske han orkar få i sig lite mera mat. Men don't sweat it - det ska inte bli en press och ett måste, utan bara försiktig varsam styrning. 8) Välj det pass som det verkar troligast att han orkar hålla sig vaken och testa! :D
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Solglimt

Inlägg av Solglimt »

Tack chokladkaninen!
Jag ska coola ner mig och invänta den egentliga födelsen! :)
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"