Nyfödd ska ju få bestämma, men...
Nyfödd ska ju få bestämma, men...
Min pojke är nu snart tre veckor gammal. Otroligt fin och underbar. Jag har låtit honom styra den här första tiden, men med SM i bakhuvudet. Problemet är att han inte vill äta mer än en eller högst två "portioner" åt gången, och att det är svårt att hålla honom vaken i 1,5 timme. Och så sover han för det mesta bara en timme efter det. Jag behöver alltså öka både vaken och sovtiderna, och få i honom mer mat under vakentiden. Jag kan ju nämna också att jag har MYCKET mjölk och att han har ökat som en bomb, han får alltså i sig mer än tillräckligt. Men hur gör jag för att öka vaken- och sovperioderna? Vill inte ha sådant här småsnuttande längre.
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06
-
chokladkaninen
Hej Solglimt! 
Grattis till lillen!
Du vet, han är inte ens igenom den egentliga födelsen än, så det kan vara svårt att få mer liv i honom än så.... men det kommer! Tills dess kan du försöka ge honom en 20-min lur, eller 5-minlur (exakt!) mitt i 1,5h-passet, så kanske han orkar få i sig lite mera mat. Men don't sweat it - det ska inte bli en press och ett måste, utan bara försiktig varsam styrning. 8) Välj det pass som det verkar troligast att han orkar hålla sig vaken och testa!
Grattis till lillen!
Du vet, han är inte ens igenom den egentliga födelsen än, så det kan vara svårt att få mer liv i honom än så.... men det kommer! Tills dess kan du försöka ge honom en 20-min lur, eller 5-minlur (exakt!) mitt i 1,5h-passet, så kanske han orkar få i sig lite mera mat. Men don't sweat it - det ska inte bli en press och ett måste, utan bara försiktig varsam styrning. 8) Välj det pass som det verkar troligast att han orkar hålla sig vaken och testa!
Mamma till
Storasyster f feb 07
och
Lillebror f okt 08
och