Fasar för att Helmut ska bada i vatten
SHN-kurs i Gastsjön (för)sommaren 2010
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Tittade på smhi's hemsida och 10-dagars proognosen för Gastsjön såg MYCKET lovand ut
Fast badkläderna kanske inte får ett dopp i sjön...tvekar på om vattentemperaturen hunnit stiga tills dess 8)
Kram
Kram
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
http://dahlin.bloggproffs.se
-
annawahlgren
Bluna skrev: Är kanske lite trög men jag tar med mig påslakan och lakan alltså?
Och JA, det ska bli VÄDER
Säg inte detTinasDag skrev:Fast badkläderna kanske inte får ett dopp i sjön...
Ja, nu är kursen fulltecknad. Tre herrar och en ung dam får vi den stora äran att sammanföra med John Blund:TinasDag skrev:Är kursen fulltecknad nu? Finns det några trötta bebisar att ta hand om?
och
O:) O:) O:) O:)
Till kurmammorna och kurbarnen, som kommer till Bräcke på torsdagen kl 12.43, ordnar jag någon sorts stor bil / liten buss, liksom till deras avresa från Gastsjön på måndagen den 7. Resten får vi sköta à la skytteltrafikmiar70 skrev:Transporten från tåget måste lösas... Hur gör vi?
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
Chaufför Micke hämtar med mindre buss =D> Maten på ICA kl 12 (eller strax efter) och därpå de ankommande kurmammorna med barn vid tåget 12.43.
Två bebis-bilbarnstolar ordnar han i bussen.
Och hämtar på måndagen kl 17 i Gastsjön.
-
TorpSara
Under 12 år av mitt liv var jag varje sommar, första veckan efter skolavslutningen, på sommarläger vid en till Gastsjön närbelägen sjö. Det går helt utmärkt att bada, bara man inte har utvecklat köldreceptorer...TinasDag skrev:Tittade på smhi's hemsida och 10-dagars proognosen för Gastsjön såg MYCKET lovand utFast badkläderna kanske inte får ett dopp i sjön...tvekar på om vattentemperaturen hunnit stiga tills dess 8)
Kram
Nämen, vet ni, jag har helt ont i magen av längtan att få vara med. Speciellt just för att det är sörjämtländsk försommar.
Jag tar itu med att vagna över nattmål här hemma istället, det känns alls inte lika utmanande, socialt och lärorikt. 8)
Vad kul med skräpet. Jag tror att det är en forumbekant? :thumbsup: Skvallertråd anbefalles.
Hönsmamma skulle ha bil och hämta upp vid tåget också, hon är ju matplanerare om jag inte minns fel? Kanske kan hon och jag möta upp vid ICA (jag kommer ju lite tidigare än de andra resenärerna) och hjälpa taxichaffisen med maten?
-
annawahlgren
Det är väl inga problem
* * *
Låter strålande, Mia
Tänkte matplaneraren / beställaren av maten kunde be om en faktura på rubbet till AW AB, så sätter Bibban över pengarna direkt för min / vår räkning sedan
Jo MiaR vi kan mötas upp strax före 12 och hjälpa taxikillen med maten. VI vet ju hur det kan gå om man inte har koll på grejerna. 
Att taxi nu är fixad - betyder det att jag inte ska ta med mig 2 kurmammor + bebisar?
Vi matplanerare är mitt uppe i planerandet och planen är att faxa eller ringa in beställningen till ICA i början på nästa vecka. Viktigt att var och en meddelar önskemål om specialkost - kolla i era inkorgar, det ligger ett litet PM där!
Kram,
Kristiina
Att taxi nu är fixad - betyder det att jag inte ska ta med mig 2 kurmammor + bebisar?
Vi matplanerare är mitt uppe i planerandet och planen är att faxa eller ringa in beställningen till ICA i början på nästa vecka. Viktigt att var och en meddelar önskemål om specialkost - kolla i era inkorgar, det ligger ett litet PM där!
Kram,
Kristiina
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset.
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset.
Jag var lite för snabb med att tipsa om att ni ska kolla i era brevlådor
. Mammahanna kommer nog att pm:a er så fort hon får tid, och fram tills dess kan ni meddela henne via PM till PappaMatte om ni önskar specialkost.
/Kristiina
/Kristiina
En Mr A född juli -05, kurad feb -06