Hej igen,
vicky77 skrev: Ska man successivt flytta tiderna eller är det bäst att pang , bara flytta dom och ta 3 dagar med frågor?
Här finns det två vägar att gå, en del föredrar att flytta allt en kvart varje dag för att till slut hamna på rätt tid, andra (däribland jag) bytter tiderna bums och så är det bra med det. Tre dagar brukar det ta innan det sitter ordentligt och frågorna på vägen dit brukar inte vara speciellt betungande.
vicky77 skrev: Nätterna ...hmmm...ja du. Han vaknar 2-3 ggr per natt och nu även börjat vakna 0550 och står upp och vägrar sova=han är superolycklig.
Och varför vaknar han två tre gånger per natt kan man ju undra, orskerna kan vara flera men en sak är säker och det är att på natten sover man. Kan inte heller tänka mig att han skulle vägra sova, däremot tror jag att han behöver lite mer tydlig vägledning av er att man faktiskt sover på natten och inte något annat.
vicky77 skrev: Kan beror på att det blivit ljusar ute så jag ska testa att mörklägga mera. Sen att han vaknar har jag ingen förklaring till. Oftast somnar han om ganska lätt med lite verktygande, men vissa nätter har han gråtit och frågat och bara blivit arg när vi verktygat(men han har varit snuvig och kindtänder krånglar samt att ena örat krånglat lite så jag tror att det spelar in)?
Mörkläggningen är superviktig, inte på kvällskvisten för då somnar de ändå men i arla morgonen när ljuset börjar sippra in i rummet då vaknar man oavsett om man är liten eller stor. Har det väl blivit ljust borde det ju vara morgon eller hur? Så mörklägg ordentligt och lite till så kommer han få god hjälp på vägen att sova natten lång.
Somnat om med lite lätt verktygande - vad innebär det? Ramsan hoppas jag för något mer ska ni inte behöva göra om det inte är AKUT KRIS! Ju mer ni börjar gå in och verktyga på rummet desto mer ris binder ni åt er rygg, det leder bara åt ett håll vilket är sämre sömn för alla inblandade.
Tänder som spricker igenom kan göra ont, snuva kan vara jobbigt men sova måste man och när ni lyckas förmedla det budskapet med ramsan så kommer han sova igenom all tandsprickning och allehanda förkylningar. Ont i örat däremot ska botas för det kan göra gräsligt ont, men då ska man till doktorn.
Så nu ska jag inte vifta med några pekpinnar mer

men ta ledningen så kommer det bli ordning på sömnen.
Kram Susan