Har nu beställt biljetter i familjevagn till fyra kurmammor/kurpappor och deras barn. Vi kan ju inte efterlysa kurföräldrar riktigt än - man orkar inte vänta i "evigheter" när man stupar varje dag (och natt) på sömnbrist

Så det kan vi gå ut med först en månad innan, ungefär. Som vanligt.
Nu har ju SJ hittat på att alla beställningar ska vara personliga och man ska som resenär visa id-kort

Men jag har i alla fall med hjälp av "min" resebyrå säkrat platser åt de fyra (och deras små barn) så att de åtminstone FINNS. Jag lägger ut pengarna så länge.
Vi vll ju ha fyra kurbarn, tänkte jag mig - och vi blir många som tar hand om dem

Tre som är 5-6 månader respektive 8-9 månader, sisådär, och så ett litet Skräp, som sover i barnvagn och som vi "kör in" på Standardmodellen. Ni som har varit med förr vet vad vi har för tre platser för de "stora" barnen. Och det lilla Skräpet kan vi husera också

Minns ni när vi hade två Skräp intill varandra bakom en skärm i vardagsrummet och de sov som grisar - hur mycket en av dem av och till än gapade och skrek, som vi vagnade eller "skogspromenerade" : på verandan och/eller ute ?:
För kurföräldrarna är alltså följande bokat:

Avgång Stockholm kl 7.58 torsdagen den 3 juni. Ankomst Bräcke kl 12.43. (Vi får köra i skytteltrafik - Taxi Bräcke har ju fått lägga ner

Bibban och jag åker upp med varsin bil veckan innan och hjälps åt med skjuts, vilket ju Mia också lovat göra.

Återresa måndagen den 7 juni med tåg från Bräcke kl 17.54. Ankomst Stockholm - med sovande barn - kl 22.37.
Pris för 4 vuxna och 4 barn t/r: 5.000 kr.
O:)

Tack, Lena Köhn

om du håller i detta - transportsamordnare där

Agneta84 - det ser så bra ut, så

Välkommen
I år blir det sannolikt också en äkta journalist närvarande, som kan dokumentera alltsammans sakligt, vilket jag inte tycker gör ont

Tidigare har jag kört allt vad journalister heter på porten därför att jag 1) ville värna om kurföräldrarnas integritet, 2) visste att det bara skulle bli en massa sk-tprat i tidningen. De dyra journalisterna skulle aldrig orkat vara med på nätterna, då allting händer, utan i stället "intervjuat" mig och kurföräldrarna oändligen för att sedan "kritisera" i tidningen. We don't need that

Vi vill ha äkta kunskapstörst och fakta därefter