SHN-kurs i Gastsjön (för)sommaren 2010

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Tråkigt Sussi och Kiki att ni inte kan komma. :(

Min situation är lite vinglig just nu och jag vet inte om jag kommer att kunna åka heller. Men om jag åker kanske jag kan ta vår bil till gastsjön, eller till Jannika och haka på henne om jag fortfarande får? :oops:

Men som det ser ut nu så kan jag förmodligen inte, men hoppas på ett under från FK i dessa tider. :D :roll:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej på er
Vet inte riktigt om jag vill skriva det, för jag känner att jag inte kan/hinner/orkar hålla ihop det själv.
Men är det någon som har koll på vilka som ska med och inte? Reiseleiter?

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vad tråkigt Sussi och Kiki att ni inte kommer med, ni kommer vara saknade, det kan ni lita på.

Agneta84 - som det ser ut nu finns det plats, vi kallar på Anna och hör med henne.

Jag har efterlyst en resesamordnare tidigare i tråden men det var ingen som nappade. Ska sammanställa det hela och återkomma.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
LenaK

Inlägg av LenaK »

Jag kan väl ge mig på det här med att samordna. Är bara rädd att missa nåt. Ska man sammanställa listan över vilka ska med, ankomster och färdmedel? Är det något mer?
Lena, mamma till
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Har nu beställt biljetter i familjevagn till fyra kurmammor/kurpappor och deras barn. Vi kan ju inte efterlysa kurföräldrar riktigt än - man orkar inte vänta i "evigheter" när man stupar varje dag (och natt) på sömnbrist :!: Så det kan vi gå ut med först en månad innan, ungefär. Som vanligt.

Nu har ju SJ hittat på att alla beställningar ska vara personliga och man ska som resenär visa id-kort :roll: Men jag har i alla fall med hjälp av "min" resebyrå säkrat platser åt de fyra (och deras små barn) så att de åtminstone FINNS. Jag lägger ut pengarna så länge.

Vi vll ju ha fyra kurbarn, tänkte jag mig - och vi blir många som tar hand om dem :wink: :lol: Tre som är 5-6 månader respektive 8-9 månader, sisådär, och så ett litet Skräp, som sover i barnvagn och som vi "kör in" på Standardmodellen. Ni som har varit med förr vet vad vi har för tre platser för de "stora" barnen. Och det lilla Skräpet kan vi husera också :lol: Minns ni när vi hade två Skräp intill varandra bakom en skärm i vardagsrummet och de sov som grisar - hur mycket en av dem av och till än gapade och skrek, som vi vagnade eller "skogspromenerade" : på verandan och/eller ute ?: :lol:

För kurföräldrarna är alltså följande bokat:

:arrow: Avgång Stockholm kl 7.58 torsdagen den 3 juni. Ankomst Bräcke kl 12.43. (Vi får köra i skytteltrafik - Taxi Bräcke har ju fått lägga ner :cry: Bibban och jag åker upp med varsin bil veckan innan och hjälps åt med skjuts, vilket ju Mia också lovat göra.

:arrow: Återresa måndagen den 7 juni med tåg från Bräcke kl 17.54. Ankomst Stockholm - med sovande barn - kl 22.37.

Pris för 4 vuxna och 4 barn t/r: 5.000 kr.

O:) :heart: :sleep:

:D Tack, Lena Köhn :heart: om du håller i detta - transportsamordnare där :wink: :lol:

:D Agneta84 - det ser så bra ut, så :wink: :lol: Välkommen :heart:

I år blir det sannolikt också en äkta journalist närvarande, som kan dokumentera alltsammans sakligt, vilket jag inte tycker gör ont :roll: Tidigare har jag kört allt vad journalister heter på porten därför att jag 1) ville värna om kurföräldrarnas integritet, 2) visste att det bara skulle bli en massa sk-tprat i tidningen. De dyra journalisterna skulle aldrig orkat vara med på nätterna, då allting händer, utan i stället "intervjuat" mig och kurföräldrarna oändligen för att sedan "kritisera" i tidningen. We don't need that :evil: Vi vill ha äkta kunskapstörst och fakta därefter :wink: :lol:

:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
LenaK

Inlägg av LenaK »

miar70
TorsMamma
Elsaviola
noanamn
Nya mamman
Agneta84
Ilindström
Lua
Anna
Lingontuva matplaneringen
Cissii matplaneringen
Anna09
SusanD
HÖNSMAMMA
Duggan
mammahanna

Tåg från Stockholm:

Fanny83 hoppar på i Uppsala
Bluna
Elle
LenaKöhn
Sussi
Mrs Green
Nya mamman
Cissii
Kurmammor

flyget:
TinasDag
LO

Tåget hem 8.25:

LenaKöhn
MsGreen
Bluna

är vi verkligen så här många?
snälla! titta igenom och fyll i rätt färdmedel
Lena, mamma till
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
Sussi

Inlägg av Sussi »

Du kan plocka bort mig, jag kan inte åka med i år. Och så tror jag att det är jag som skulle hoppa på i Uppsala, och Fanny åker med från Stockholm. Men det får hon kanske "säga" själv hur det blir :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Mrs Green

Inlägg av Mrs Green »

Hej LenaKöhn,

Japp, stämmer för min del, åker med samma tåg som dig både dit och tillbaka!
Vad står den första namnspalten för?
älskling född -081017
LenaK

Inlägg av LenaK »

Sussi OK
Mrs Green i första namnspalten är de som jag inte vet nånting om, dvs hur de tar sig dit
Lena, mamma till
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

TorsMamma skrev:Tråkigt Sussi och Kiki att ni inte kan komma. :(

Min situation är lite vinglig just nu och jag vet inte om jag kommer att kunna åka heller. Men om jag åker kanske jag kan ta vår bil till gastsjön, eller till Jannika och haka på henne om jag fortfarande får? :oops:

Men som det ser ut nu så kan jag förmodligen inte, men hoppas på ett under från FK i dessa tider. :D :roll:
LenaKöhn - Sätter du mig som ? en tid tills jag vet om jag kan... Men det ser mörkt ut just nu. :cry:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag tar egen bil och kan hämta upp folk från tåget: fem personer får plats :D
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fanny83

Inlägg av Fanny83 »

Och jag åker från Stockholm och hoppar inte på i Uppsala. (Även om Uppsala säkert är en trevlig stad.)

Men innan jag beställer biljetter vill jag bara vara säker: det är alltså inte möjligt att ta det tidiga tåget från Bräcke sen på måndagen?

Någon??
Fanny, mamma till världens bästa Charlie, född april 2009.
LenaK

Inlägg av LenaK »

Fanny83!
Du som gillar att organisera, kan du tänka dig ta över här? Det verkar som att jag redan börjar ställa till det :oops: . Jag har till och med skickat dig till Uppsala :roll:
Lena, mamma till
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

På något sätt måste det väl att gå att få dig till Bräcke på måndag morgon, Fanny.
Vi får lösa det helt enkelt! Bilar finns ju och några som kan köra också.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fanny83

Inlägg av Fanny83 »

/LO:
TACK! Då bokas biljetter på studs!

LenaKöhn:
Jag tycker att du sköter dig alldeles utmärkt! Uppsala ÄR säkert en fin stad. Vi hjälps åt allesammans att bringa reda.

Nu provar vi igen och så får folk hojta, speciellt folk som står i översta spalten.

InläggPostat: sön apr 04, 2010 13:49 Rubrik:

TorsMamma?
Elsaviola
noanamn
Agneta84
Ilindström
Lua
Anna
Lingontuva matplaneringen
Cissii matplaneringen
Anna09
SusanD
HÖNSMAMMA
Duggan
mammahanna

Tåg från Stockholm 07.58:

Fanny83
Bluna
Elle
LenaKöhn
Mrs Green
Nya mamman
Cissii
Kurmammor

flyget:
TinasDag
LO

Egen bil:
miar70

Tåget hem 06.40:
Fanny83

Tåget hem 8.25:
LenaKöhn
MsGreen
Bluna
Fanny, mamma till världens bästa Charlie, född april 2009.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"