Utdragen läggning med fler påhitt

Skriv svar
Krisse

Utdragen läggning med fler påhitt

Inlägg av Krisse »

Hej!

Vår dotters läggning har alltid tagit typ 10 sek och nu är vi nog uppe i 3-5 minuter, inte för att det är mycket men jag är rädd för att det kommer bli ännu längre.

För hon hittar på fler och fler rutiner vid sänggående, det skall kramas vissa gosedjur, dra ner rullgardinen, stå på kanten på spjälsängen etc etc
När jag tillslut tycker att det är nog och lägger henne och går ut med ramsan som alltid så blir hon arg/ledsen och skriker och det kan hålla på upp till en halvtimme. Jag brukar ramsa igen och sedan klassisk musik.
Men det känns inge kul :cry:

Hur skall man bäst göra. Vi busar alltid utanför hennes rum. Skall man bara lyfta in henne och ner i spjälsängen och skippa alla hennes "rutiner" eller skall man bara tilllåta vissa? Ibland far hon ju upp när jag håller på att lägga ner henne och vill göra något igen....och jag erkänner jag ibland har lyft upp henne igen och låtit henne göra det hon vill och då brukar det bli frid och fröjd men inte alltid.

Hon sover 12 timmar natt och 45 min på dagen

Kram Krisse
Emmy 080212
Rasmus 091223
miniz

Re: Utdragen läggning med fler påhitt

Inlägg av miniz »

Hej Krisse!

Min pojk är ju precis lika gammal som tjej och han gör det samma.
Krisse skrev: och jag erkänner jag ibland har lyft upp henne igen och låtit henne göra det hon vill och då brukar det bli frid och fröjd men inte alltid.
Jag erkänner ocksà, inte lyfta upp men allt möjligt annan underhàllning i sängen. Som regel funkar det, men inte alltid. En till puss där och en till puss här. Men nu har jag slutat med det ena och det andra. Nu är det skratt ner i säng, och han nekar puss för det är kul, jag gàr ut han ropar in mig, jag gàr in puss och gonatt. Jag bjuder pà den ena ut-in gàingen för han vet att när jag varit inne är det gonatt. Man kan sluta med det sista ut-in, men det stör inte mig och det blir inget utdraget av det. Han vet och jag vet. :wink:

Du fàr bestämma dig för vilka läggningsrutiner ni ska ha and stick to it.

Att hon reagerar när du bestämmer dig för att det räcker kan man förstà, varför ska ni sluta nu mitt i allt, ni som hade det sà kul. Hon fàr aldrig nog.

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Krisse

Inlägg av Krisse »

Hej Miniz!

Tack för svar :D
miniz skrev:Att hon reagerar när du bestämmer dig för att det räcker kan man förstà, varför ska ni sluta nu mitt i allt, ni som hade det sà kul. Hon fàr aldrig nog.
Så har jag nog inte tänkt på det men det är ju sant om det inte är några rutiner varför skall man sluta när man har som roligast :roll:

Så igår gjorde vi slag i saken jag och min man och gick igenom de rutiner som vi hade innan urspårningen. Vi räknade kallt med minst 3 kvällar innan hon skulle vara med på noterna. Min man tog läggningen med världens positiva, självklara attityd, ut med ramsan och sedan: inte ett knyst :lol:
Ja vad gjorde man utan attityden.

Tack snälla för hjälpen
kram
Emmy 080212
Rasmus 091223
miniz

Inlägg av miniz »

:D :thumbsup: Attityden betyder (nästan) allt!

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"