Åh hjälp mig goda forumet.
Jag får inget styr på dagslurarna! Senaste veckan ahr vi varit väldigt på språnget, och nu känns det som jag har helt tapapt kollen på vad som är upp och ner....
Eftersom vi varit mycket ute när hon har sovit, så vaknar hon till ibland av höga smälle osv, saker som kan inträffa när man är i staden, så jag ahr gett henne en del marginalkvartar extra, då hon också gärna vaknar upp i skarven och inte somnar in på ett bra tag igen....
Nu la jag henne för morgonvilan, det tog henne ek vart att somna, men sen så vaknade hon helt sonika efter en kvart och trodde hon var färdigsoven... Också tar hon sig ofta en kvart på sig att somna in överhuvudtaget..
Jag behöver få veta hur jag ska förhålla mig i skarvarna, (hon ahr börjat skarva som en tokig) när vi befinner oss i hemmets lugna vrå... och inte rullar runt så himmelens.

Alltså, jag har börjat märka av ramsans (the allmightys) effekt... bör det räcka med ramsa när hon vaknar upp i skarvarna? Har ju infört 1.5 h sova morgonlur, vagnade tillattbörja med i skarven där för att göra klart för henne de nya rutinerna, men ska jag backa på det nu?

Betyder pangramsan den ramsan man ger pang så fort bebisen vaknar till?
Åh, nä nu vaknar hon igen efter 20 minuter, vilken sönderhackad lur det här kommer bli
Har infört mycket mer sömn på schemat, men hon är fortfarande trött vid det flesta läggningar, vad gör jag för fel??
Har egentligen inget schema att lägga upp här, eftersom det blir så olika var dag, beroende på när hon vakanr upp... jag ramsar henne tills det inte går längre, men siktar på 8. Lägger henne efter 1.45 h uppe, sova 1.5 på det. nästa lur blir på 2 timmar efter 1.45 uppe, och nästa vakenpass 2 timmar, 45 sova på det och sista vakenpasset vrierar mellan 2 - 2.5 uppe...
Så ett hypotetiskt schema skulle alltså se ut såhär:
8-9.45 vaken
10 - 11.30 sova
11.30 - 13.15 vaken
13.30 - 15.30 sova
15.30 - 17.30 vaken
17.30 - 18.15 sova
18.15 - ca 20 - 20.30 vaken och natti natti
Hon vaknar ju alltid för tidigt på mogronen som sagt, vi får se när vi ahr fixar mörkläggning i rummet om det blir bättre... Skulle bli väldigt tacksam för lite feedback!
JAg är ledsen för att allt ser så rörigt ut, det är för det ÄR rörigt här just nu... Jag vet inte hur jag ska räta ut alltsammans så att det blir bra igen. Attityden är det inget fel på, jag tror på mig själv, men jag märker ju att någonting uppenbart är hmm fel! Ju!
Ok... tack om ni orkar svara! Ha det bäst!