NAN 2

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
salome

NAN 2

Inlägg av salome »

Hur funkar det egentligen? Jag har inte ammat sen min dotter var en månad och hon äter nu bara mjölkersättning mest Semper. Misstänker att hon inte längre blir mätt då hon helt plötsligt börjat sova väldigt dåligt. Brukar det bli problem med magen när man går över? Blandar man i början, ger både Nan1 och 2? Vilken tid på dygnet är det i så fall bäst att ge Nan 2? Hur märker man i blöjan så att säga :) om hennes mage accepterar Nan 2?
Alice, född 10-01-07
Tetz

Inlägg av Tetz »

Hejsan :D

Den största skillnaden mellan Nan 1 och 2 är att 2:an innehåller mer järn. Av järn kan ju magen bli lite trögare, så när jag bytte blandade jag 50-50 under någon/några dagar. Men jag upplevde inte att hon blev mättare.

Skillnaden mellan Nan 2 och BabySemp 2 är att Sempern innehåller mättande stärkelse. Jag tror jag började med den redan när dottern var typ tre månader eftersom hon var så hungrig, trots att det står från fyra månader på förpackningen. Först när jag testade om hon klarade den, blandade jag 50-50 och valde att ge henne det på morgonen. Jag tänkte att OM det blev magont fick det hellre vara på dagen än natten... :roll:

Blanda 30-70 om det känns bra i början och testa dig fram :heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"